1
Webbläsarspel för intelligenta
Postat av Låst Konto 224867 den 2 September 2012, 16:45
17 kommentarer · 198 träffar
E-sim är ett avancerat Webbläsarspel som går ut på att simulera Världen. Du börjar som en i mängden men kan snabbt arbeta dig uppåt genom politiken eller företagandet. Skapa en militär enhet och hjälp Sverige ockupera andra länder. Ställ upp i president val eller varför inte försöka komma med i kongressen. Skapa ett aktiebolag och se pengarna forsa in. Skapa en Tidning eller ett Stort Företag. Ja det är precis som att simulera den verkliga ekonomin och politiken. Det finns oändligt med möjligheter och det är extremt kul.
Vill du vara med och styra Sverige får du snacka med andra spelare och bygga upp ett eget varumärke som sedan ger dig fler röster i kongressvalen.
Här registrerar du dig: http://bit.ly/RzvoBQ
Ses in game! och ge inte upp direkt, detta spelet är tidskrävande och du kommer inte förstå allting direkt, det kräver mycket tanke och intresse av Ekonomi och politik. Mycket av den viktigaste informationen finns på e-sim wikin som du hittar längst ner på sidan när du är inloggad, där kan du läsa om allt man kan tänkas undra.
Behöver du hjälp så kontaktar du bäst Dexterz ingame genom PM, jag sitter i kongressen och är på så sätt med och styr landet, jag äger även Sveriges största Tidning i E-sim. Det finns även mycket hjälpsammt och trevligt folk i Shoutboxen och på Irc kanelen #secura.e-sim @ Rizon
Diskussion: Är Politik och Ekonomi för dem mer intelligenta människorna?
Vill du vara med och styra Sverige får du snacka med andra spelare och bygga upp ett eget varumärke som sedan ger dig fler röster i kongressvalen.
Här registrerar du dig: http://bit.ly/RzvoBQ
Ses in game! och ge inte upp direkt, detta spelet är tidskrävande och du kommer inte förstå allting direkt, det kräver mycket tanke och intresse av Ekonomi och politik. Mycket av den viktigaste informationen finns på e-sim wikin som du hittar längst ner på sidan när du är inloggad, där kan du läsa om allt man kan tänkas undra.
Behöver du hjälp så kontaktar du bäst Dexterz ingame genom PM, jag sitter i kongressen och är på så sätt med och styr landet, jag äger även Sveriges största Tidning i E-sim. Det finns även mycket hjälpsammt och trevligt folk i Shoutboxen och på Irc kanelen #secura.e-sim @ Rizon
Diskussion: Är Politik och Ekonomi för dem mer intelligenta människorna?