Tänkte kolla om det är något folk här alls som spelar Takistan Life!
Detta är ett MOD till Arma II!!
Allt som krävs för att spela är endast Arma 2: Operation Arrowhead, alltså behövs inte Arma 2.
Du kanske aldrig hört talas om det, men lättaste förklaringen är väl nästan till dem som spelat Life of a Peasant i wc3!
Om du inte har hört om Life of a Peasant heller kan jag förklara lite kort om vad det innebär.
I Takistan Life så har man lite val, antingen så är man Civilian, Police, Independet eller opfor.
Civilian:
Som civil så är du helt enkelt en vanlig person, du kan skaffa ett hederligt arbete, det första jag gjorde var att bli glasblåsare och sälja glaset! Detta tjänar man en hel del på med! Det är den lagliga vägen att tjäna pengar (finns såklart fler jobb)
Sen kan man som civilian även sälja droger. Då måste man först åka till ett ställe där det odlas droger och samla på sig, lägga in i bilen tills den är full. Det man plockar upp är såklart oproccesserade droger som man måste processera för att sälja, det sker på en 1/5 ratio ungefär, 5 oproccesserade = 1 processerad. Låter som lite men 1x heroin = 1kg.
Så det ligger riktigt mycket pengar i detta, då man kan köpa stora truckar som kan bära 600kg droger.
Man kan även råna den lokala banken för att få en hel del pengar, det är riskfullt det finns inte alltid speciellt mycket pengar där (brukar vara runt 100-200.000 som man kan ta.
Som civil kan man även skapa gäng, för att ta över gängområden. Jag är inte så insatt i denna delen än inte hunnit testa så mycket. Men det jag förstår är så har man något gängområde så får ma nmer pengar.
Man har en standard lön man får in, som civil ligger den runt $10.000 Man får in den var 5:e minut ungefär.
Men har man ett gängområde så ökar denna inkomsten!
Ingen aning om med hur mycket.
Polis:
Som polis så är man skyldig att upprätthålla lagen såklart.
Man gör det genom att åka på patrol missions, där man kan träffa på folk som försöker göra droger/hämta droger, eller bara att folk allmänt bryter lagen.
Man har som plikt att stoppa alla civila som bryter mot någon lag, antingen åker dem i fängelse en kort stund eller får böter.
Det kan vara allt från att köra på fel sida av vägen till att skjuta någon eller köra över någon.
Jag brukar tänkte skulle det vara olagligt IRL så ger jag dem en fet böter eller slänger in dem i fängelset.
Det är civilkrig i Takistan och som polis måste man därför skydda sig mot opfor och independant som är två ligor som man måste skydda sig mot, dem får man skjuta on sight. för dem kommer skjuta dig annars!
Som polis kan man även sätta upp roadblocks/checkpoints vilket jag tycker är roligast där man vaktar och stoppar alla som kommer, brukar alltid försöka smita förbi folk som håller på med droger och då får man ge sig ut på en fartfylld biljakt om man inte lyckas skjuta sönder deras däck när dem kör förbi. Det är här jag upplevt mest action, för folk brukar lätt dra sig till checkpoints för att ta över så det blir väldigt svårt att skydda ibland!
Som polis har man en baslön man får ca var 5:e minut på runt 20.000 dock ökas/sänks denna ibland varför vet jag inte än. Man får även pengar för bilar man beslagtar, och för folk som betalar böter.
Opfor/Independant.
Detta är de "klasser" jag vet minst om. Vad jag förstår så är de i princip likadana, bara att de slåss mot varandra, de får skjuta varandra on sight.
Men det lilla jag vet är att dem håller oftast på med olagliga saker för att tjäna pengar såsom sälja droger.
I spelet finns det en väldans massa fordon man kan köpa, allt från cykel till en frogfoot fighter plan och en C130.
Vapen finns det väldans många av dock så är de rätt dyra och man måste ha vapenlicens för vissa.
Det är ett riktigt realistiskt spel/Mod.
För att spela detta så krävs det att man downgradear sitt Arma om man spelat dayz innan.
Det är inte så jobbigt finns en guide för det. Dock så valde jag att installera om Operation arrowhead för det var lättast och gick på en timmer ändå =)
http://pastebin.com/gL2BrdrS
Hoppas någon kanske finner intresse i detta och man kanske kan skapa något gäng eller rent utav kanske alla vill köra som poliser?
Här är videon som taggade mig till detta, några som jävlas ordentligt med polisen bland annat
http://www.youtube.com/watch?v =EhoJMCWdbNA
Till sist kan jag väl nämna att de flesta jag mött ingame är riktigt seriösa med spelet, De civilians som kommer till min checkpoint/roadblock brukar ofta stanna gå ur bilen och lägga händerna på huvudet så man kan söka igenom dem!
Gör dem inte det kan man skrika på dem i VoiP Där man kan prata med alla runt sig! Man kan även använda global chat för att prata över mikrofon med övriga servern!
Det ska nog vara allt jag kan komma på just nu!
Hoppas någon kanske finner intresse i ett sådant här spel, jag tycker det är grymt kul iaf! Förhoppningsvis kanske vi kan få ihop ett gäng!
Har ni några frågor så svarar jag så bäst jag kan!
http://www.asos.com/ASOS/ASOS- Sleeveless-Hoodie/Prod/pgeprod uct.aspx?iid=2772840&cid=5668& sh=0&pge=3&pgesize=20&sort=-1& clr=Grey
gl@@@@@@@@
Haha fyfan.
Finns på alla affärer jag varit på i mitt livet.
Skrivet med min Android-mobil
Som att fråga Expihi om råd här på fragbite..
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min iPhone
Sluta trolla dock, annars kanske någon skadas.
Har så biffiga armar att jag måste gå utan tröja året runt, true story :P
Skrivet med min iPhone