Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

FB-projekt: Community till CSPromod

Postat av Frede den 11 Juli 2012, 19:48
195 kommentarer · 591 träffar
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

INTRODUKTION

Jag ska försöka fatta mig så kort som möjligt! Efter att under de senaste veckorna läst mycket om CSPromod på ett flertal forum så har jag bildat mig den uppfattningen att spelet, trots långsamma uppdateringar, har potential att bli någonting som väldigt många kan komma att uppskatta.

Problemet verkar, som jag uppfattar det, i dagsläget vara att det knappt finns någonstans att spela. Det finns varken mötesplatser eller några större kvantiteter av spelservrar som allmänheten känner till, och det är där jag tänkte att vi, användarna och spelarna, kunde hjälpa till!

INFORMATION

Jag har under dagen skapat en början på ett simpelt interface till en CSPromod-mötesplats som innehåller:

* Facebookinloggning

* Publicsektion

* Turneringssektion

* Snabbspelsfunktion (automatiska gathers)

* Leaderboards

* Hitta/bjud in vänner

* Automatisk anslutning till spelservrar, där samtliga spelservrar kör ett tävlingsplugin vilket gör att hela matchen rullar på av sig självt.

Tanken är att själva interfacet ska vara såpass dynamiskt som möjligt att man allt eftersom ska kunna lägga till fler funktioner utan problem. Här nedan kommer några skärmdumpar på vad jag lyckats arbeta fram under dagen:

Turneringsöversikt:

http://i.imgur.com/1yuVl.png

Meny:

http://i.imgur.com/kjNuc.png

NÅGRA AV FÖRDELARNA

* Eftersom CSPromod tillåter spelare över hela världen möta varandra i en mer eller mindre laggfri upplevelse, så kan det här bli den första globala CS-mötesplatsen - vilket möjliggör bland annat globala leaderboards, globala ladders etc.

* Eftersom killarna bakom CSPromod förhoppningsvis kommer att gilla initiativet, så kan man arbeta fram lösningar tillsammans med dom, som bland annat kan skapa en förbättrad synkronisering mellan spelet och webbplatsen. Vilket sammanfattningsvis betyder roliga och innovativa funktioner som alla kan ta del av!

* Jag har för avsikt att låta projektet vara helt ideellt. Med andra ord icke vinstdrivande. Min tanke är att man tar emot donationer samt en ev. uppläggningsavgift för varje turnering/cup på några få kronor, som man sedan använder till drift och priser.

ETT PROJEKT VI SKAPAR TILLSAMMANS

Det här är som sagt bara tanke från min sida. Ingenting är skrivet i sten. Designen är ett (halvfärdigt) förslag från min sida, där jag gärna tar emot förslag från er om hur den kan förbättras och/eller förändras.

Det är ni som avgör huruvida det här projektet kommer att bli av eller inte, så om ni precis som jag skulle vilja se CSPromod på webben inom en snar framtid så tar jag emot all hjälp jag kan få!

Det som i skrivande stund behövs för att kunna fortsätta med projektet:

* Frontendutvecklare

* Backendutvecklare

* Spelservrar

* Ett namn

Om du är intresserad av att hjälpa till, skicka gärna ett PM till mig!

DISKUTERA GÄRNA

* Designen och idén

* CSPromod

Om det visar sig att det finns ett intresse så kommer jag givetvis att fortsätta uppdatera tråden med allting från bild- och videomaterial till buggrapporter!

Tack för att ni tog er tid att läsa allting!
Föregående tråd
Nästa tråd

195 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 195 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..