Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

FPS Drops, HoN/D3/BF3

Postat av Tanashii den 13 Juni 2012, 07:52
3 kommentarer · 226 träffar
Hallåj.

Spelar CS, WoW, HoN, D3 och BF3 men jag har börjat få skumma fps drops på HoN, D3 och BF3 sen 4 månader bakåt. Formaterade om datorn förra månaden eftersom jag brukade få Bluescreens så fort jag spelade något spel.

Efter formateringen slutade jag få bluescreens ett tag men det kom tillbaks nyligen. Detta ledde till att jag sökte runt vad som kunde vara fel och jag testade massa saker tills jag hitta rätt: uppdatera BIOS, så nu funkar datorn prima förutom detta förbannade FPS dropsen.

Jag kan köra WoW och CS utan problem, får dock mindre FPS drops på WoW när jag kör instance där flera mobs+spells kastas runt samma gång. Annars flyter spelet på bra!

Däremot får jag fortfarande fps drops på BF3, HoN och D3. Jag har testat att ominstallera drivrutinerna men den vägrar låta mig installera korrekt - 2 st som får någon slags "error". Men tror inte det är pga detta fps dropsen tillkommer då jag haft problemet innan detta. Har alltså tidigare kunnat spelat BF3 och HoN utan några problem alls, det är 4 månader bakåt som det börja FPS droppa. Innan dess har jag spelat _ALLA_ spel utan nå problem alls. Har ett Geforce 450 GTS kort, så kanske nvidia som klantat till sig med drivrutinerna(testat senaste och det har inte funkat, dock).

Eller så är det helt enkelt att något är seriöst fel med grafikkortet/moderkortet med tanke på all Bluescreen problemen samt drivrutin problemen.

Nåja. Tackar för den som tog sin tid att läsa igenom min wall of text och tackar ytterligare för den som tar sig till nästa steg och försöker hjälpa mig, vilket jag hoppas någon orkar!

Datorer borde vara mindre krångliga?

1 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..