Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vilket spel spelar ni?

Postat av gl0Ppy den 18 Maj 2012, 16:24
5 kommentarer · 176 träffar
Ja, som sagt, vilket spel spelar ni och VARFÖR?

----Mina åsikter om spel----

Jag har spelat väldigt många spel: CS, CoD4, Quake 3/live, minecraft, starcraft, LoL, HoN, DoTA 2, WoW, SW:TOR, men jag har typ tappat lusten att spela i princip allt.

Jag spelade WoW i typ 4 år men slutade när Cataclysm kom ut i princip. Spelet är för "mainstream", blizzard gjorde det till casualspelarna så allt blev tråkigt. Man behövde inte röra sig utanför Stormwind City för att spela spelet. Man behövde inte ens gå till BG-gubbarna vid kungen för att köa till BGs. Och om det nu mot all förmodan skulle vara något man behövde göra (inom stormwind såklart) så skulle man kunna flyga med 5000% flyingmount.

Jag testade SW:TOR och tyckte det var jäkligt roligt. Levelandet var underbart roligt, man hade i princip en personlig questline, där dina val gjorde en riktig skillnad (antar jag?). Du kunde välja att antingen vara "god" eller "ond" i dina val när du questade. Men PvP-systemet verkade vara så jäkligt fattigt, spelet kändes som ett singleplayerspel med andra människor runt dig.

DoTA 2, HoN, LoL och Starcraft 2 -
Jag tycker att spelen är relativt roliga, men det är för drygt att lära sig spela. Jag tycker att inledningen av ett game är riktigt tråkigt då det alltid är typ likadant i början. Inte mycket action osv.

Quake
Quake är ett roligt men ack så konstigt spel.. Man hoppar som fasen, man har skitmånga vapen...

Minecraft är skitroligt att lira med polare under en kortare period, sen blir det bara tråkigt igen då det handlar om att bygga saker.. Enformigt typ..

CoD4 - Jag gillar inte att man inte köper sina vapen i CoD. Jag gillar inte att man kan hoppa och skjuta och att i princip allt handlar om rörelsen i CoD.

CS - Jag spelar i princip enbart CS i dagsläget, för jag har helt enkelt inget annat spel som jag kan sitta och lira om och om igen.
Jag spelar LoL lite då och då för att mina polare spelar det. Det är helt "ok" att spela i ett par timmar någon gång i veckan, men ja...

Jag älskar MMORPG's, spelade även Knight Online när jag var yngre. Jag är inte ett stort fan av FPS-spel men fastnade ändå för CS.

--------------------------- ------------------------------ --------------

TL;DR

Vilket spel spelar ni? Varför? Vad är det som är roligt med detta spel? Vilka spel rekommenderar ni?

Tack,
gl0Ppy

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..