Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Minecraft Hunger Games

Postat av Kavorca den 19 April 2012, 00:52
4 kommentarer · 3 075 träffar
Tja fragbite, har börjat lira minecraft igen efter ungefär ett års uppehåll och hade inga tankar på att börja igen föränns min kompis visade mig att det fanns en sorts mod där man kunde köra ungefär som i filmerna/boken hunger games/battle royale!

Tyckte detta lät intressant och fastnade direkt efter första gången, önskar bara att det fanns lite mer svenska lirare som tycker om minecraft PvP då detta är den roligaste modden jag hittat till minecraft!
Alla servrar står och väntar på att folk ska komma in, när folk börjar komma in går countdownen ner snabbare och max slots på alla servrar är 120slots.

Man kan välja emellan olika klasser varav vilka man måste betala för vilket jag inte gjort ännu och dom har olika klasser varje vecka, tänk er free to play HoN eller LoL där man kan ha några heroes per vecka.

Rundorna börjar i alla fall med att alla spawnar på samma ställe på mapen, sedan har man 2 minuter utav odödlighet och efter det så är det free for all.
Allianser startas och går under och till slut är det inte många kvar.

Siste man som står vinner!

Det krävs ingen extern mod att ladda ner utan det är bara att joina servrarna!

Länk till serversidan http://minecraftctf.com/hunger -games

Tog ut ett litet klipp från hunger games modden så ni kan se ungefär hur det ser ut i slutet av rundorna.

http://sv.twitch.tv/kavorcalol /b/315410524

Diskussions ämnet blir kring modden och vad som ni kan tycka göras bättre eller sämre, själv tycker jag att klasserna borde balanseras lite mer då berserker klassen är den av dom free to play klasserna som är mest op just nu.

Prova gärna modden innan ni diskuterar! :)
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar