Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

OKEJ swtor var sämst LOL

Postat av ROCKETBOJp12[SWE] den 26 November 2011, 22:46
67 kommentarer · 332 träffar
ROCKETBOJ här..

Förord:

Anledningen att jag skriver den här tråden, är att det som vanligt går runt massa falskt hype om hur bra spelet är och hur det kommer att "ta över" WoW. Detta inlägg är skrivet i hopp om att bespara Er pengar, ty det är lätt att bli indragen i något som inte håller standard, men som kostar halva barn/studiebidraget/några bärs på stureplan som de flesta av Er är naturligtvis måna om att bespara.

Mycket nöje!
/ROCKETBOJ

___________________________ ______________________________

a) Seriöst, t.om ni som har spelat wow i 3 månader kan konstatera att rörelsen i swtor är så jävla obehändig rentav äcklig. PvPn går ut på att spamma sin 2 knapp rotation med väldigt låg cd på stuns och knockback. Bara detta bekräftar hur casual spelet kommer bli.

b) Självklart är de flesta abilities hämtade direkt från wow och heter annorlunda. Men jag kan inte riktigt se skillcapen i swtor även om abilities är förhållandevis lika. För arena finns inte. Det som finns (förutom vanliga bgs) är nån slags rated 10v10 bg där återigen, finns inget indivudellt prägel och skillcap utan mera en samling av fotm specs i en stor skala där laget med minst keyboardturners och flest wizards som abusar Z-axis vinner.

c) LAGGET. 3 veckor till early-release men ändå sånt opolerat spel. Stora fps problem även med allt på lägsta. Fanns även en del buggar.

d) Interface & inställningar. Tror de flesta av er har spelat betan med stor avsky ENBART för den där irriterande kameran som man inte kan göra nåt åt. UIn är direkt dålig och går inte o ändra på. Återigen har en massa inställningar blivit kopierade från wow (vilket är bra), men otroligt nog inte blivit implementerade på rätt sätt.

e) Macros & Addons. Bioware kommer inte ha nåt stöd övh för addons men framförallt macros. Personligen kvittar det för min del ifall addons åker, men macros? Vissa klasser är beroende av macros. Försök spela warr utan macros och du är bust, medans en präst klarar sig utmärkt. Så kommer det även att se ut i swtor och det är oundvikligt.

TL:DR Om du runkar ihärdigt till storyn o roleplayen SAMT är hardcore star wars fan, visst kan jag då till viss del förstå din pre-order.
I annat fall, är jag mållös.

67 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar