Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Spel var svårare förut!

Postat av SKRMPP den 21 November 2011, 22:00
80 kommentarer · 186 träffar
Saknar inte ni tiden då man satt hemma framför Gamecuben efter skolan, gibbade Mario Kart och andra riktigt svåra Lucasarts och EA spel? Det gör jag men till min fasa har någonting hänt, någonting negativt för spelvärlden. Spelen har blivit enklare!

Låt mig ta några exempel: Mario Kart tog och tar fortfarande flera dagar om inte veckor av hängivenhet att "klara ut". Att känna ruset när man klarat av hela Mirror cupen är helt obeskrivlig.

FPS spelen har också blivit enklare! Medal of Honor spelen som Rising Sun och Frontline är sjuhelsikes när man kommer till spelens sista uppdrag. Beväpnad med en MP-40 måste man ta sig an en hel division av tyska soldater PLUS att man har en "health-bar" vilket gör allt 1000 gånger svårare då man måste titta på den var och varannan sekund.

Sen har vi då Star Wars och LOTR spelen. Ni som har spelat Bobba Fett spelet vilket jag har glömt namnet på vet vad jag menar. Långa uppdrag, banor som lätt tappar bort sig på och pussel som måste lösas. LOTR: Return of The King har väl många av er också spelat och då kommer ni väl ihåg Minas Tirith, när man springer runt på muren och ska sparka ned stegar? Eller Pelennors Fält som man spenderade många timmar framför?

Så vad tror ni? Har spelen blivit lättare/enklare på senare år?

Har spelen blivit enklare?

105 personer har röstat

80 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 80 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..