tjena, tänkte köpa ps3 och behöver lite tips om roliga spel man kan köpa med. kommer inte spela allt för mycket och kommer aldrig att spela ensam. tycker det kan vara nice att sitta och lira med polarna någon helg då och då bara.
så jag vill helst ha spel som man kan sätta sig ned och spela någon timme och tycka det är skoj. helst inte något där man kör campaign och mer eller mindre måste sitta och spela med samma grabb ett tag framöver för att klara ut spelet, men ni kan självklart tipsa om såna spel också.
inte så mycket för sportspel men fifa 12 blir det att köpa, även tekken och motostorm planerar jag att införskaffa.
lirade något bilspel för väldigt länge sen som hade lite mario kart-stuk över sig, fast med normal grafik och så då. man tävlade i en bana och fick olika items för att förstöra för motståndarna. har ni någon hum om vad det kan vara för spel eller tips på liknande så uppskattas det verkligen!
kort och gott: tips på roliga spel till ps3. tack på förhand!
Missade visst att du hade skrivit fifa. Assassins creed är riktigt nice singeplayer spel.
jo, bf3 kan nog vara kul men det är ju ett spel man hellre lirar på datorn tycker jag. har inte tänkt att sitta och lira på internet särskilt mycket utan vill bara sitta på plats med några polare och lira lite ibland som sagt.
hm, okej. inte allt för sugen på för många singleplayer spel, kanske köper något. spelar ju cs i första hand och har inte några planer på att börja nöta ps3.
tack för tipsen i alla fall!
#2 ska kolla upp dessa snart, är de roliga att sitta och lira med polare eller är det lite mer online- eller campaignspel?
eller nej förresten, du kan gärna säga några roliga spel som finns till xbox men inte ps3. kanske ändrar mig och köper xbox istället isåfall. du behöver inte nämna något om konsollen i sig, bara roliga spel som finns till xbox och inte ps3. tack.
-Little Big Planet 1 & 2 är stört kul. 1-4 spelare på samma konsol. Det kanske ser barnsligt ut, men jag har aldrig haft så roligt åt ett spel med polarna än jag har haft med detta. (Undantag för Guitar Hero möjligtvis)
-Portal 2. Har inte testat själv, men stödjer 1-2 spelare. Split-screen. (Jag undviker detta spel eftersom det inte verkar ha någon direkt replayability)
-Army of Two: 40th Day. Jag spelade ettan, som faktiskt var ganska kul. 1-2 spelare. Split-screen
-Rainbow Six: Vegas 2. Jag brukar spela detta ganska ofta med brorsan. Vi har varvat spelet 3 gånger och det håller fortfarande. 1-2 spelare. Split-screen.
-F.E.A.R. 3. Action/Horror FPS- spel med flera olika game modes såsom Fucking Run, Soul Survivor, Soul King och Contractions. Spelet går i princip ut på att överleva.
Battlefield 3, Mass Effect 3, Uncharted 3 kommer inte stödja split-screen.
Need for Speed: The Run har det inte sagts något än om split-screen.
Ghost Recon: Future Soldier kommer ha split-screen campaign mode. Det är fortfarande osäkert om det kommer stödja några game modes utöver det.
little big planet ser ju skitroligt ut! jag diggar sånadär lite småbarnsliga spel. hell, jag älskar mario kart 64, super smash bros och mario party. brukar fortfarande lira dem på n64 då och då. även zero gear till steam kan vara riktigt kul att sitta ett gäng på 8 pers i mumble och lira.
portal har jag lirat lite på datorn och det är roligt, men som du sa inte precis något man kan spela om och om igen då det är ett pusselspel. men kul är det!
army of two och rainbow six får jag kolla upp. har väl sett lite smått på reklamer men aldrig brytt mig att kolla upp några spel tidigare.
fear 3 har jag lirat igenom campaign mode på datorn och det är skoj iaf, aldrig testat lira några andra modes så det får jag kolla upp!
tack för bra tips mannen.
Sonic and Sega All-Stars Racing (typ som Mario Kart)
GoW-serien (GoW 3 och Collection 1+2)
Annars har vi ju Dark Souls som sägs ska vara bra (jag tänker dock inte köpa det men..), God of War serien som andra skrivit med är riktigt bra. Finns en hel drös med bra spel men hade tagit rätt lång tid att skriva det här ;)
detta bilspel du tänker på ?
ps3 är dock gratis och xbox har lite bättre live funktioner.
dark souls stödjer inte spliscreen, som tidigare nämnts i tråden. god of war stödjer inte heller splitscreen, tredje gången det nämns i tråden och skulle räckt med att du läste kommentaren över din för att ha sett det.
så tack för att du la ned tid på att försöka hjälpa, men skulle du ha läst vad jag frågade efter i #0 så skulle du vetat att inget av det du nämnde är vad jag söker.
#18 tror inte det, var många år sen jag spelade det jag tänkte på. men det där kanske är värt att kolla lite mer på, såg väldigt grötigt och jobbigt ut när man körde online men två eller fler borde nog funka! tack för tipset.
#19 så jag också resonerat, haft ps3 förr här hemma. min bror köpte det samma dag det kom ut, galet nog för det kostade ju många tusen då. spelade inte allt för mycket då dock, alltid föredragit dator före tvspel. och han har flyttat för några år sen så då tog han ju med sig konsollen såklart.
#20 till ps3?
http://www.youtube.com/watch?v =Yzp0tMs1KxU
Skulle vilja tipsa om Dead Nation, tycker de är jävligt skojj och finns att köpa på PSN Store;
http://www.youtube.com/watch?v =-syxOHFqN0k
Eller ModNation Racers;
http://www.youtube.com/watch?v =jvnLm9Bv6V8
Eller Fat Princess som finns på PSN;
http://www.youtube.com/watch?v =g6I-Mi8rzLU
-EDIT- Förlåt, såg att du bara ville ha spel med split-screen. Förstod inte det först.
Modnation Racers verkar funka i split-screen iaf :)