Dragon Age vs Dragon Age 2!
Hej!
Har spelar en heldel Dragon age Origins och Dragon Age 2 på senaste tiden, har kollat en del recensioner där de flesta anser 2an är det bättre...
Enligt mig själv tycker jag DAO (Dragon Age Origins) är mycket bättre än 2an.
Dels för att det är så sjukt mycket bättre story, sjukt mycket roligare och mer quest, mycket mer miljöer och mycket bättre endings och mer detalj-rikt än 2an.
Visst 2an har sina fördelar, roligare strider och lite mer fart i det hela (Beror helt och hållet på vilken klass man är...)
Men DA2 saknar strategi helt och hållet, känner inte alls att man behöver pausa något och säga till sina gubbar att göra det och heala den personen osv.
För undvika Wall of Text skriver jag upp lite betyg
Dragon age Origins:
Miljöer 5/5 (Miljöerna var oftast unika och vackra)
Quester 5/5 (Det var otroligt mycket quester. Mums!)
Karaktärer 5/5 (om man kollar på ansikts-uttryck osv sjunker det till en 3/5 men tänker på deras personlighet)
Story 5/5
Strider 3.5/5 (Kändes enformiga och var svårt få dem fungera på annat sätt.)
Dragon age 2
Miljöer 3/5 (Alldeles för enformiga vilket irriterade mig väldigt mycket. Du är i en stad hela spelet, inte mycket nytt man ser.)
Quester 4/5 (Det var mycket quester, men många av dem hade samma koncept.)
Karaktärer 2/5 (Seriöst, de var helt opersonliga och man saknade verkligen vilja att bry sig ifall de gillade en eller inte.)
Story 2/5 (Helt ointressant story, och kände mig inte alls delaktig alls i storyn.)
Övriga kommentarer:
Dragon Age 2 var ett roligt tidsfördriv pga av de roliga striderna. Det hade också mycket bra och ny grafik på karaktärer som inte fanns i DAO.
Blev nog en WOT ändå...
Så, vad tyckte du om spelen?
Edit: Förövrigt hade DAO mycket längre gameplay än DA2. Och man kände att ens val man gjorde spelade roll vad som händer och påverkar spelet.
Skrivet med min Android-mobil
ont: Extremt onödig tråd. Hoppas den tas bort. Ja hur tror du själv att du går till väga? Maila eller ring dem, svårt?
Eller?
Nämen, ring blizzard, vad tror du själv? Om det är ett originalkonto så behöver du bara skicka in bild på ditt pass eller liknande.
ont du e körd
Jag är inte ogrinalägare till mitt konto och har inte sq.. Ringde Blizz och fick tillbaka kontot dirr anyway