tjena, började spela lol för 2 dagar sen (i måndags) och är lvl 10 nu och tycker det är riktigt skoj faktiskt. Jag vill bli bättre och undrar hur man kan öka chanserna att lyckas bra?
Jag vill kunna spela med mina kompisar/familj som är lvl 30 silver/guld osv. När vi spelar tillsammans är det som 4v5 eftersom jag är så kass, så hur blir man bra egentligen? Hur kan man bli bra på att få last hit? Tror det är det svåraste
edit; man blir bra av att spela mkt obviously så tids nog blir jag ju också decent. Men vad för tips har ni som spelat lol länge att ge? Små saker som gör stor skillnad?
Last hits är inte svårt för övrigt, se hur snabbt ett creep går ner och lägg märke till vilka dina minions fokusar så du vet vilket creep som förlorar mest hp.
#0 Lasthit:a är det största problemet i början, 16 creeps är= 1 kill, då blir man motiverad till att verkligen få lasthitsen
GL hf!
joina chattrummet Fragbite :)
Det som är svårt är lasthit, försöker tima perfekt men mina minions verkar alltid hinna före
#5 Bara att öva, jag som bara spelat DotA en gång innan LoL tog det längre, lasthitta är inte så svårt efter man tränat mechanics.
Du kan ju göra eget customgame och bara träna på det utan att någon annan kommer och stör.
Skrivet med min Android-mobil
Efter hand så SKA man testa alla champs åtminstone en gång för att förstå vad de gör någorlunda. Om man vill bli bättre, dvs :P
Som #4 i alla fall, lär dig en champ och lär dig grunderna. Lär dig att zone:a. När motståndaren förstöker last hitta, slå på honom, t.ex.
Kommer med tiden! Själv är jag lika värdelös på LoL som get_right är på svenska dock <3
Testa vad du tycker om och du kan vara minst lika "op" passande din spelstil, mitt tips är att du lirar med dina polare med voicechat och ställer frågor, kollar streams och experimenterar lite själv och viktigaste av allt, lär dig av dina misstag, och underskatta aldrig motståndarna :)
// spelat typ 12 rankade matcher bara, hamnade i bronze I och anser mig själv som en kunnig men ganska dålig spelare, typ som en utbildad kock men aldrig lagat någon annan mat än köttbullar och makaroner
ah, spelar bara champs och ha kul nu.
Det viktigaste är att du inte joinar the blame game, att alltid skylla på dina teammates och tänka att du ha otur med lag och det är därför du inte kan klättra, det är ALLTID ditt eget fel om man loosar man måste räkna med att man får dåliga teammates och hjälpa ALLA lanes att vinna
Sen är det ju givetvist lättare att bli bra på lol fort om du spelar få champs, välj ut ett par champs som kan spela olika roller och som oftast inte är bannade, sen nöter du dom
Felet många gör är att dom kollar på profs och på tierlists och tänker, jaha Maokai är en bra jungler OK då kör vi, så går det åt helvete, Maokai kräver också bra followup från den du gankar åt och det får du aldrig på Bronze/silver typ
Kolla minimapen ofta, håll ditt lane wardat för att skydda dig mot ganks. Counterwarda med pinkward för att underlätta för din junglare att ganka. Om du mot förmodan inte har dittl lane wardat brukar det va väldigt enkelt att se att en gank är pågång om du ser en radikal beteendeförändring i motståndarens spel. Om du t.ex. spelar mid och motståndaren går superaggressiv är det smartare att backa än att möta honom, eftersom de troligtvis hoppar fram en junglare så fort ni engage:at varandra.
Ett annat tips är att försöka ta lärdom av dina deaths. Stanna inte bara vid tanken att du fick dålig hjälp av dina teammates eller blev outplayed. Försök istället hitta bakomliggande orsaker till varför du dog. Kanske wardade du inte lanet, kanske missade du att mid hade sprungit top (ja det är ditt ansvar att se om MIA i lanes, så sluta gnäll om att "you didnt call SS mid").
Så kort och gott. Håll ditt lane wardat/counterwarda för att din junglare ska kunna hjälpa dig i lane. Lär dig lasthitta ordentligt då prosen ligger på omkring 100 Creeps/10 min. Lär dig hur alla champs mechanics fungerar (ett måste). Och sist men absolut inte minst _lär dig av dina misstag!_
efter du känner att detta sitter något sånär så tycker jag att du kan prova rotera champs, 10 nya gratis varje vecka så det är bara att spela på.
#10 "typ som en utbildad kock men aldrig lagat någon annan mat än köttbullar och makaroner", ungefär så jag känner mig med :D
Jag håller med #19, Rotera champs och se vilken du gillar mest, sen kan du börja focus den Gubben.
Ett tips jag verkligen har att ge när du kommer upp i lvl 30 och ska spela ranked är att man ska inte vara så greedy. och det innebär att om du ser att en på motståndarlaget har väldigt lite hp och springer in tex under tower. Om du inte vet var de andra i motståndarelaget är eller att du har lite hp men vet att du kan döda han. hoppa inte in för att döda då, du kommer inte att tjäna på det.
Eller tex att motståndarlaget är sjukligt feedat, och du ser att du är ensam och har en möjlighet att döda 1 av 3 och sen att du troligtsvis kommer att dö efter dena kill, hoppa inte in för kills då. Vänta helst på ditt team så att ni går in 4v3 istället för att du går in 1v3.
Det är en sak när du kan verkligen döda alla 3 själv men om du är osäker på det, vänta hellre på ditt team då.
Sen så suger spelet, börja lira Dota2 istället.
Skrivet med min iPhone
2 saker jag vill ska ske i början i en match är att jag levlar ungefär 3-5 snabbt och simpelt överleva att inte va för mycket aggro.
Men eftersom att jag oftast kör som Blitz så kan jag va lite mer aggro för att jag tål lite mer, och han har ju även den irriterande graben,så testa att köpa Blitz och graba folk till tornet och sen slå upp dem i luften, och sen låta tornet göra sin del, kan va kul att spela som Blitz för att han är en väldigt bra support just pga graben, OPS!!! detta är bara tips :)
Tack och adjö! :)
Skrivet med min iPhone
LoL är lätt, inte ens uppe för diskussion.
Tänk dig att du är Gragas efter att ha klubbat en hel kväll/natt.
Du får nobben av puman du spanat in hela kvällen, dansgolvets största röv trampar igenom dina sneakers med sin 15 cm klack, du får någon annans "pisstänk" på dig vid pissoaren. Du blir till slut för full och utkastad. Allt går fel helt enkelt.. Vad gör du? Sola baron (krogvakten) och gå rage!
Sen snygga plays är alltid ett +