Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Elo guide

Postat av Zemp0 den 2 Mars 2012, 14:44
15 kommentarer · 492 träffar
Tja fick lust att skriva en guide hur du höjer din elo och kommer ur "elo hell".

Lite om mig, jag nickar Zemp0 på euw och har ungefär 1k ranked games i S2 och en top rating på 1978.

Har spelat solo top och mid mestadels.

Först så ska ni veta att det är lättare och roligare (imo) om man har en bra polare som man kan snacka med i t.ex skype.

Varför?

Jo för att det reducerar risken att bli trollad och du har någon du litar på dvs ni kan sätta upp för baron lättare och ganks etc.

Jag ska ge några exempel på bra combos men sen är det upp till er att vara kreativa och komma upp med nya combos!

Exempel 1: Alistar jungle + Anivia mid.

Ali tar wolfes>blå med hjälp etc och går upp i lvl 2 och speccar sedan så att han har q+w.

Anivia tar Q första lvlen och hjälper med wolfes sen pull blå med auto attack utan att leecha ngn exp.

Dirr efter blå kommer ali på gank. Han går runt och inleder med en W på motståndarnas midlane så han knockas mot anivia sen q och anivia stunnar.

(om ni missar stunnen då med anivia äre bara uninstalla xD)

Men det kommer games som du eller han kommer vara last pick och tvingas supporta och då finns det en massa combos på botlane som man kan göra.

Exempel 2: Aggressiv botlane t.ex Sivir + Taric med ignite. Om ni vinner botlane så kommer ni mer än 50% av spelen att vinna dvs ni kommer gå upp i elo.

Det är en stor fördel att vara premade på botlane så ni kommer att ha övertag om du/han inte suger som carry.

Ett tips är att lära dig en såkallad "OP" champ och abusa den genom att spela med den så ofta du kan.

Tips om du vill lära dig en champion är att gå in på http://www.solomid.net och kolla upp en guide, det finns bra spelare som skriver guider där och dom har "featured" under.

Kolla upp vilka runer masteries och hur dom speccar sina spells.

Det är jätte viktigt att ha en bra setup med runor och masteries.

Spelar du solo och inte vill/kan supporta så fråga alltid om du blir last pick snällt om någon annan kan supporta.

Om ingen vill så får du bita i det sura äpplet och ta en support och bli carryad.

Skriv förfan inte "I wont support" eller något liknande. Folk kommer bara störa sig och bli vrånga.

Jag har själv märkt att man förlorar mer om man börjar klaga på sina lag kamrater även fast dom suger eller om dom klagar på dig efter du gjort en tabbe.

Finns ett enkelt kommando för att countra det: /ignore all

Det simpla kommandot kommer hindra free looses och bans.

Jag har varit bannad ett x antal gånger och det är inte värt att få ban för man skriver saker till randoms på inet.

Den saken som jag lärt mig mest av är att kolla på streams och det rekommenderar jag verkligen.

Du lär dig såååå mycket av att se ett "pro" spela.

Det är bara gå in på http://www.clgaming.net eller http://www.own3d.tv och kolla.

De är bra på olika områden och jag kan ge er exempel på pro streams jag lärt mig av:

PS: Allt beror på vilken position/lane du vill spela.

toplane: "wickd"

midlane: "ocelote"

botlane: "chaox"

jungel: "saintviciouz" & "theoddone"

support: "krepo"

Wards är också otroligt viktigt, köp alltid med dig när du går b och lägg ut för att undvika ganks.

Om jag kör mid och är före kanske fått en kill eller två är det viktigt att ha 2 wards konstant i buskarna brevid mid så du inte KAN dö av en gank.

Är du före i mid så kommer det snowballa väldigt hårt och det är nästan omöjligt att stoppa en feedad ap carry utan ganks.

Alternativet för motståndarna är att perma ganka mid och om du har wards så kommer dom bara slösa tid och dom kommer komma ännu mer efter i exp och gold.

En annan sak är att om du verkligen vill ha elo så ska du bara spela när du är sugen på det. Dvs om du är hungrig eller trött så garanterar jag att du inte kommer spela upp till dina förväntningar.

Du kommer att dö för något dumt mistag eller skälla på dina kamrater när dom dör etc.

När jag gick upp i 1978 var jag motiverad att bli 1900 sen när jag blev det brydde jag mig inte så mycket för jag hade nått mitt mål.

Så jag spelade och testade nya saker och var inte lika taggad etc och gick ner till 1500~ men har börjat lirat något "seriöst" och är nu 1800~

Det jag vill komma till är att jag tror det är viktigt att ha ett mål vilken elo ni vill nå sen äre bara att kö hårt :)

Hoppas ni lärt er något och höjer er elo med hjälp av den här guiden!

Och har ni någon fråga så fråga på bara.

Stavfel etc bjuder jag på, GLHF summoners :)

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..