1
Bästa inställningar för LoL ?
Postat av brolek123 den 1 Februari 2012, 22:31
26 kommentarer · 1 513 träffar
Tjenare!
Har nu lirat LoL nu ett tag och alltid undrat om det finns några speciella inställningar som gör att FPS'en är högre / mer stabil & spelet flyter på bättre.
Jag lirar just nu på 1920x1080 med HIGH på allt och självklart alla skuggor och allt det andra.
FPSen ligger 95 - 110 när jag springer omkring för mig själv, men sjunker rätt fort ner till 50 - 75 FPS när jag ger mig på en större grupp med minions eller ska ta en buff.
I tex teamfights så kan den gå ner enda till 30 FPS, och då märker jag av skillnaden.
Så finns det något speciellt man kan ställa in i Nvidias kontrollpanel eller dylikt?
Mina speccs är följande ;
Nvidia GeForce 8800 GT
Intel Core Quad 2.8 GHz
4GB Ram
Säg till om det är något mer ni behöver veta.
Kan redan i nuläget säga att jag spelar med Skype / Vent & STEAM uppe, ibland även Grooveshark då jag lyssnar på musik, men det påverkar inte min FPS, iaf vad jag märkt.
Så sitter inte uppe med en massa onödiga program.
Kör även regelbundet med CCleaner, Avast & Malwarebytes.
Så finns det något jag kan ändra så att FPSen blir högre / mer stabil?
tack på förhud alla 30slakare!
/ brolman
Har nu lirat LoL nu ett tag och alltid undrat om det finns några speciella inställningar som gör att FPS'en är högre / mer stabil & spelet flyter på bättre.
Jag lirar just nu på 1920x1080 med HIGH på allt och självklart alla skuggor och allt det andra.
FPSen ligger 95 - 110 när jag springer omkring för mig själv, men sjunker rätt fort ner till 50 - 75 FPS när jag ger mig på en större grupp med minions eller ska ta en buff.
I tex teamfights så kan den gå ner enda till 30 FPS, och då märker jag av skillnaden.
Så finns det något speciellt man kan ställa in i Nvidias kontrollpanel eller dylikt?
Mina speccs är följande ;
Nvidia GeForce 8800 GT
Intel Core Quad 2.8 GHz
4GB Ram
Säg till om det är något mer ni behöver veta.
Kan redan i nuläget säga att jag spelar med Skype / Vent & STEAM uppe, ibland även Grooveshark då jag lyssnar på musik, men det påverkar inte min FPS, iaf vad jag märkt.
Så sitter inte uppe med en massa onödiga program.
Kör även regelbundet med CCleaner, Avast & Malwarebytes.
Så finns det något jag kan ändra så att FPSen blir högre / mer stabil?
tack på förhud alla 30slakare!
/ brolman
vilken lvl är du på LoL? :)
113 personer har röstat