Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

ELO hell och allt där omkring

Postat av Digital D-bag den 30 Januari 2012, 13:19
17 kommentarer · 331 träffar
På senare tid har jag noterat väldigt många trådar om ELO hell, så det slog mig att jag skulle försöka reda upp detta en gång för alla. Personligen ligger jag på 1839 ELO (US), 1798 ELO (Nordic / East) och 1280 ELO (EU West). Med tanke på mitt EU West konto så kan jag ju direkt peka ut att ELO hell existerar till en viss mån, på mitt EU Nordic / East vann jag mina första 15 matcher och åkte upp till lite över 1700 i ljusets hastighet, på US vann jag 14/15 av mina första 15 matcher, samma sak där, men på EU west hade jag oturen att endast gå 8/7 vilket resulterade i att jag lämnade runt 1200 ELO. Visst jag jobbar på att ta mig upp igen men som sagt, efter att man har spelat sina placement matcher går det otroligt segt, 10 - 15 ELO per match. Resultatet av detta är att man hamnar lite i en ond spiral, man vinner cirka 50 - 60% av sina matcher och tjänar sina få ELO i processen, de resterande 40 - 50% är matcher som i stort sett inte går att vinna, oavsett hur bra man spelar personligen.

I 95% av fallen är folk som ligger nere på 1000 - 1500 ELO där av en orsak, resterande 5% är sådana som har haft en aning otur med sina placement matcher. Att ta sig ut och upp på egen hand är dock inte omöjligt som så många där nere påstår, personligen har jag kommit fram till att det enklaste sättet att ta sig uppåt är att absolut inte bry sig i andra.

1. Ignorera chatten och alla gnälliga apor där.

2a. Spela heroes som kan bära laget på egen hand (på låg ELO Kassadin, AP Shaco, Gangplank, Cassiopeia, Fizz, LeBlanc, Morgana, samt om du har serious skills med dem, Anivia eller Annie)

2b. Spela heroes som kan avgöra matchen på 20 minuter, de flesta låg ELO matcher är över redan vid 10 - 15 minuter.

3. Jungla aldrig, folk på låg ELO har absolut noll mapawareness eller multitaskingförmåga, vilket resulterar i att de kan absolut inte initiatea en gank då de borde etc. samt att de aldrig kommunicerar som de borde, vilket resulterar i att du har ingen info om key ultis eller summonerspells. Det finns ett undantag för detta dock, och det är om du är bra med junglerammus, det är helt enkelt omöjligt att misslyckas med honom, i allmänhet använder ingen Cleanse eller QSS på låg ELO.

Slutligen så kan jag ju säga att oavsett rating så slipper man inte undan problembarn, men folk med humörsvängningar slipper man i allmänhet efter ~1600 ELO, i de flesta matcher har man dock minst en som fattar nada, ibland har jag personligen väldigt svårt att förstå hur vissa har tagit sig förbi 1200.

Edit: jag glömde ju nämna att det viktigaste för soloqueue är att skaffa sig mer än standard runepages, något som många tycks ha missat och sedan sitter där med 1 - 2 möjliga heroes de kan spela, även att ha maximala antalet 10 är för få i vissa fall.

Om någon har något att tillägga som jag har glömt så påpeka gärna, jag säger inte att allt jag har skrivit är helt och hållet felfritt.

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar