Goddag.
Har ps3 och xbox 360 men spelar typ aldrig då jag fått en bra dator, dock vill jag börja med någon konsol. Kom med + och -
Den som gör mig nöjdast får mitt steam konto med 1.6 och Black Ops.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
PS3 gratis online lir till skillnad mot X360 har en 360atm och ångrar köpet som fan tröttnade efter ett tag skall dock chippa den snart. Det är nog det ända som är dåligt med PS3 att det inte går att flasha den så vitt jag vet iallafall.
#1 Aah, men grafiken bryr jag mig inte hemskt mycket om. X360 sägs ju ha bättre internet? PS3 känns lite stelt, det enda är väl att det har gratis internet.
#2 Jag har lirat på båda, och kan säga som så att ps3 internet är inte så kasst som alla säger. Jag har inte laggat på tx cod osv.. Visst xbox inet kanske är bättre, men jag har då inte märkt någon markant skillnad så..
Och sen så har inte ps3 bättre grafik på spel, jo det har dom men eftersom dom som portar över spelen till ps3 är så lata så får oftast ps3 den sämsta versionen av dom.
Men i det stora hela så är ps3 en kraftfullare maskin. Tx ps3 exklusiva titlar osv har mycket bättre grafik än xbox360 har. Men dom spelen som är portade från 360 är sällan bra portade till ps3 därav att grafiken blir sämre på ps3. Men som sagt ps3 är egentligen den kraftfullare maskinen, men eftersom du inte brydde dig om grafiken så tycker jag att du ska lira ps3, dels för att internet är gratis. Visst det kostar inte värst mycket för 360 men ändå? Betala för att lira online känns ovärt enligt mig. Sen så har inte ps3 så jävla kasst nät som det påstås jag har lirat på båda.
Men om dina polare kör ps3 go for it och tvärtom! :)
Xbox 360 . pga av den strickta säkerheten mot fuskare .. svårt o modda lobbies .. och vid upptäckt dirrban på den.. 360n plockar ut lite bättre grafik har jag märkt .. skönare kontroller .. har spelat båda konsollerna 4ggr så nöjd med xboxet en ps3 . sålde min ps3a för 500 , kunde fått 1000 men orkade inte se den mer ..! nackdelen med xbox är att live kostar 69 kr månaden ,, men det är ju föfan så du kan hitta under soffan .. så det är inget stort problem. och om du är insatt i cod så har 360 fått prio på alla cod , black ops First strike . en månad innan andra konsollerna .. ! aja det var det jag kunde komma på
förlåt om det blev långa meningar men dröm in dig i punktvärlden där det finns punkter överallt . orkar inte skriva punkt så ofta såvida jag inte tänker på det ..
Xbox 360 helt klart. Har hört att PS3 har haft en massa onödiga funktioner, men så skulle man ju dock vela ha Little Big Planet till xbox, det är ju lite synd men... Xbox har mycket bättre internet som #5 säger, internet kostar så lite. Ps3 har äckliga kontroller. xbox 360 ftw!
Fick ett år live för 320 kr + 800 MS Points
Om du e pank (som jag) så är Xbox ett bättre val även fast än live kostar.
Eftersom det är en mer köpt och använd konsol finns det oftast billigare och mer spel både nytt och begagnat.
De har enormt bra telefon support.
Den nya slim xboxet låter mycket mindre än vad det flesta datorer gör så ni som gnäller på ljud e ju konstiga.
Har själv varit PC-nörd och inte haft en konsol sedan första playstation. Men funderar nu på att köpa någon konsol. Lutar åt xbox360 eftersom man kan flasha den och bränna spel.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Bättre grafik på PS3
Övertyga mig!
http://m3.idg.se/2.1022/1.3733 80/det-ar-basta-spelkonsolen
http://m3.idg.se/2.17506/1.372 972/basta-3d-maskinen
http://m3.idg.se/2.1022/1.3723 03/konsolkampen-konsolen-med-b ast-hardvara
Och sen så har inte ps3 bättre grafik på spel, jo det har dom men eftersom dom som portar över spelen till ps3 är så lata så får oftast ps3 den sämsta versionen av dom.
Men i det stora hela så är ps3 en kraftfullare maskin. Tx ps3 exklusiva titlar osv har mycket bättre grafik än xbox360 har. Men dom spelen som är portade från 360 är sällan bra portade till ps3 därav att grafiken blir sämre på ps3. Men som sagt ps3 är egentligen den kraftfullare maskinen, men eftersom du inte brydde dig om grafiken så tycker jag att du ska lira ps3, dels för att internet är gratis. Visst det kostar inte värst mycket för 360 men ändå? Betala för att lira online känns ovärt enligt mig. Sen så har inte ps3 så jävla kasst nät som det påstås jag har lirat på båda.
Men om dina polare kör ps3 go for it och tvärtom! :)
förlåt om det blev långa meningar men dröm in dig i punktvärlden där det finns punkter överallt . orkar inte skriva punkt så ofta såvida jag inte tänker på det ..
Nackdelen med xbox är för mig ljudnivån!
Om du ska spela något annat än COD och Halo så köp ps3.
Skrivet med min Android-mobil
Fast live kostar typ 500 för ett år :/
Fick ett år live för 320 kr + 800 MS Points
Om du e pank (som jag) så är Xbox ett bättre val även fast än live kostar.
Eftersom det är en mer köpt och använd konsol finns det oftast billigare och mer spel både nytt och begagnat.
De har enormt bra telefon support.
Den nya slim xboxet låter mycket mindre än vad det flesta datorer gör så ni som gnäller på ljud e ju konstiga.
playstation må vara bättre i proccesor och grafik osv. men xbox live slår PS3's network!!