Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kan inte installera GTA trots tillräckligt mängd data tillgänglig

Postat av panzarr den 18 September 2013, 19:00
4 kommentarer · 440 träffar
Tja fragbite!
Nu är det så att jag är jävligt less på Sony. Jag vart riktigt sugen på att köpa GTA 5 så loggar in på PlaystationStore och försöker fylla på "min plånbok". Men får fel meddelande "det gick inte lägga in pengar i din plånbok" testar ett nytt kreditkort men får samma fel meddelande. Inga error utan bara "det gick inte lägga in pengar i din plånbok". Så jag ringer upp Sony's kundsupport och dom säger att jag ska kontakta min bank och hänvisar till att jag ska köpa ett PlaystationNetwork card.
Så jag ringer upp min bank som säger att allt ska fungera normalt. Inte alls oväntat, men jag ger mig inte där utan söker runt på olika forum och får fram slutsatsen att Sony gör såhär periodvis. Av den simpla anledningen att tjäna pengar. Nu undrar ni hur de tjänar pengar på att folk inte kan betala via PlaystationStore. Jo folk köper istället deras PlaystationNetwork card som det inte är någon skatt på och därmed tjänar de mer på dem.
Jag kom förbi det här problemet genom att logga in på deras hemsida och fylla på plånboken därifrån. Det blev först samma fel meddelande men där gick det som tur var att betala med ett paypal konto.

Men nu till mitt problem jag har just nu, jag hade 47 gb ledigt utrymme och börjar ladda ner spelet. Men det avslutades på ca 70%. Försöker ladda ner spelet på nytt som är på 17,2 gb. Men får upp ett fel meddelande även härdär det står: det finns inte tillräcklig mängd data tillgänglig. Jag kollar och så har jag bara 31 gb ledigt utrymme så jag raderar 2 spel från hårddisken så jag ligger på 37gb. Eftersom man behöver ungefär dubbelt upp av minnet för att ladda ner ett spel och försöker ladda ner det igen. Nedladdningen slutar på 4% och nu har jag bara 32 gb ledigt utrymme. Men fråga är har ps3 slukat minnet eller vart har det tagit vägen? Går det på något sätt återfå minnet utan att fabriksåterställa?
tack på förhud

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..