1
Lär mig spela FIFA12 (360)
Postat av oskar_da_björn den 13 Mars 2012, 07:10
8 kommentarer · 89 träffar
TjaBoYz. Köpte FIFA12 för ett par helger sedan, senast jag spelade ett fotbollsspel var FIFA99 så jag har ju knappast järnkoll på spelet. Spelar även bara på helger så har inte hunnit spela sådär jääättemycket, men hursomhelst. Började på den enklaste svårighetsgraden och jobbade mig uppåt tills jag prövade att lira lite Live och då blir det ju som ett helt annat spel, spelar i den näst lägsta divisionen och har stora problem. När jag spelar mot datorn spelar jag på Professional men jag har satans svårt att vinna bollen ifrån motståndaren, oftast ser det ut så att jag springer och passar runt bollen systematiskt framåt medans jag försöker hitta en lucka att få fram en genomskärare, för att utmana 1on1 och försöka komma förbi är ingen idé för mig då jag inte klarar det i en närkamp, förlorar bollen så enkelt.
Samtidigt så har jag sjukt svårt att vinna tillbaks bollen! I början spammade jag bara tackle men insåg snabbt att det inte går, har nu börjat försökt springa in i motståndarna istället och det går bättre men tycker fortfarande jag borde kunna vinna tillbaks bollen enklare...
Kom med lite tips&trix för en newbie, spelar oftast som ManUnited och ibland som AC Milan för dom har så snygga tröjor.
Vilken Division spelar ni själva i?
Samtidigt så har jag sjukt svårt att vinna tillbaks bollen! I början spammade jag bara tackle men insåg snabbt att det inte går, har nu börjat försökt springa in i motståndarna istället och det går bättre men tycker fortfarande jag borde kunna vinna tillbaks bollen enklare...
Kom med lite tips&trix för en newbie, spelar oftast som ManUnited och ibland som AC Milan för dom har så snygga tröjor.
Vilken Division spelar ni själva i?