Jag har ett litet problem, och jag har ingen koll själv vad gäller detta. Jag har ett PS3 som jag spelar med online, jag kör trådlöst nätverk för tillfället. Routern står ~2 meter ifrån konsollen utan någonting som skymmer. Har full mottagning på mitt PS3 men ändå laggar det smått i Battlefield 3.
Har ingen bra erfarenhet vad gäller trådlösa grejer och spel. Har alltid spelat med kabel direkt från routern men i min sambo gillar inte alls alla kablar, så jag har gått med på att köra trådlöst. Men jag blir fan tokig på lagget som uppstår till och från.
Vad tycker ni som kör trådlöst till erat PS3? Funkar det bra?
Diskutera fritt kring detta och ha en fin kväll.
Och när jag lirar BF3 så märker jag inte av något lagg.
Jag har öppnat alla portar till ps3an också.
Så för mig fungerar det bra :)
Finns en grej som blockerar trafiken på något sätt, tror det hette QoS eller något. Kolla runt i inställningarna och sök på Google efter inställningar till din router .)
#4 Nu pratar du om något som jag har noll koll på. Du får gärna förklara.
Kan väl tillägga att jag köpte mitt PS3 i lördags, aldrig ägt en PS3 tidigare. Var några år sedan jag spelade konsollspel online. Typ Halo 3 när det kom, men det är några år sedan.
Tips om hur jag ska få det att fungera bättre uppskattas otroligt mycket.
Edit:
Anslutningshast ighet vid Nedladdning som jag får när jag kör ett nätverkstest igenom PS3an är 2.1-2.3 Mbps. Kan det vara därför det laggar? Skruttigt ComHem internet som ingår i hyran.
Jag köpte en ny tv ( http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=627711 ) och har sedan dess haft problem med mitt BF3. Känns som att TVn uppdaterar så mycket mer än vad Playstationet kan skicka ut. Kontentan blir att det är en kanske 0,5 - 1 sek fördröjning efter att förflytta mitt sikte 180grader. Kan detta vara ett Hz problem, och hur löser man det?