Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

(Företaget ska ersätta mig)

Postat av philipszzzz den 7 December 2011, 22:08
10 kommentarer · 281 träffar
Kära data experter :P

Serviceföretaget/verkstan jag är kund hos tog sönder min dator helt. Några i deras personal betedde sig skandalöst och f**** min dator helt. Företaget tar på sig ansvaret och jag ska nu ersätta mig med en ny. Jag söker efter/vill ha maximal prestanda och tekniska specifikationer.

Jag har sökt runt och vill nu lyssna på era alt förslag.

[b]Jag har nu två val:[/b]

1. Att komma med förslag med en egen bättre dator (Runt den prisklassen)
Min gamla dator: Ord pris 6990 kr. Fick 1398 kr rabatt. Faktiskt pris 5592 kr.
HP Pavilion dv6-1247eo Entertainment Notebook PC:

2. Eller bara buga och tacka ja till deras förslag. http://www.dustinhome.se/hp-pa vilion-dv6-6b12-amd-a4-21-6gb- 500-156-w7hp/product/501061448 3?intcmp=searchProvider_dacsa& intcmp=aredir

Bifogar min gamla dators tekniska specifikationer.
[log]HP Pavilion dv6-1247eo Entertainment Notebook PC:
Installerat operativsystem: Äkta Windows Vista® Home Premium med Service Pack 1 (32-bitars)

Processortyp: AMD Athlon™ X2 Dual-Core-processor för Notebook PC QL-65

Processorhastighet 2,10 GHz

Internt ljud 16-bitars Sound Blaster Pro-kompatibelt ljud

Högtalare och mikrofon Ljuduppspelning med SRS Premium-ljud

Batterityp 6-cells litiumjonbatteri (Li-Ion)

Cache 1 MB cacheminne (L2)

Chassi Raven 1.1

Kontrollpanel: HP Mediasmart-programvara för mediaspelare med dedikerade menykontroller, musik- och DVD-knappar

Bildskärmsupplösning 1366 x 768

Bildskärmsstorlek 15,6-tums High-Definition HP Brightview-skärm

Expansionsplatser En plats för ExpressCard/54 (stöder även ExpressCard/34)

Namn på grafikdelsystem ATI Mobility Radeon HD 4530

Lagringsstyrenhet SATA-hårddisk

Interna diskenheter 500 GB

Hårddiskpartition partition för systemåterställning på upp till 9 GB

Hårddiskskydd med HP ProtectSmart hårddiskskydd

Hårddiskhastighet 5400 rpm

Externa I/O-portar 4 USB 2.0 (den fjärde delas med eSata-port), 1 HDMI-Uttag, 1 eSata-uttag, 1 VGA-port, 1 RJ45-ethernetuttag, expansionsport, 2 hörlursutgångar, 1 mikrofoningång, 1 IEEE 1394, infraröd port för konsumentprodukter, uttag för dockningskabel

Tangentbord Fullstort tangentbord med integrerade numeriska tangenter

Lightscribed Skapa etiketter med silkscreen-kvalitet direkt från din PC med LightScribe: Det är bara att bränna, vända och bränna igen.

Minneskortsenhet Inbyggd 5-i-1 digital medieläsarer för Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort

Minneslayout (1 x 1024 MB + 1 x 2048 MB)

Maximalt minne Stöder upp till 8 GB DDR2-minne

Standardminne 3072 MB

Pekdon Styrplatta med strömbrytare och dedikerad vertikal platta för rullning uppåt/nedåt, volymreglage, ljudavstängningsknapp

Nätverksgränssnitt Integrerat 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN

Styrenhet för optisk enhet Optisk SATA-enhet

Drivrutin för optisk enhet HP MediaSmart Suite ; Windows Media Player; Windows Photo Gallery; DVD Play; Windows Movie Maker, Windows DVD Maker ; Cyberlink DVD Suite; Windows Media Center

Optisk enhetstyp Lightscribe Super Multi DVD-brännare (+/-R +/-RW) med stöd för dubbla lager

Fjärrkontroll HP fjärrkontroll

Nätaggregatstyp 90 W AC-nätadapter

Medföljande program Återställningspartition (med möjlighet att återställa system, tillämpningar och drivrutiner separat); Valfri omallokering av återställningspartition; Verktyg för framställning av återställnings-CD/DVD; Symantec™ Norton Internet Security™ 2009 (60 dagars realtidsuppdateringar); Hjälp och support för notebook-datorer

Förinstallerad programvara Microsoft® Internet Explorer; Windows Mail; Adobe® Reader

Programvara - Produktivitet och ekonomi Microsoft® Works och Microsoft® Office Home och Student 2007 60-dagars provversion

Gränssnitt för videofångst IEEE 1394 FireWire®-gränssnitt

Video-RAM Upp till 1790 MB grafikminne totalt med 512 MB dedikerat DDR3

Webbkamera HP Pavilion webbkamera med inbyggd digital mikrofon. VGA

Trådlös funktion Trådlös Bluetooth® -nätverksanslutning

Trådlös teknik 802,11 a/b/g/n WLAN

Produktens yttermått (B x D x H) 37,85 cm (B) x 25,8 cm (D) x 3,4 cm (min H) / 4,1 cm (max H)

Emballagets yttermått (B x D x H) 450 x 160 x 345 mm

Produktens vikt 2,94 kg

Notering om vikt (metrisk) Vikten varierar för olika konfigurationer
[/log]

Min original dator finns nu inte kvar i marknaden.

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..