1
Ev. inköp av PS3/XBOX360
Postat av saosin! den 4 Oktober 2011, 17:11
38 kommentarer · 157 träffar
Shenamoss!
Eftersom att jag har många vänner och bekanta som ofta spelar PS3/XBOX med varandra online så vill ju inte jag vara sämre!
Jag har alltså funderingar på att köpa mig ett PS3 eller ett XBOX 360
Några funderingar:
Är båda konsolerna bakåtkompatibla? (dvs. att man kan spela gamla äldre spel till exempelvis PS2 och XBOX)
Spelen att spela kommer förmodligen vara mest sportspel som NHL, FIFA m.fl. fördelar och nackdelar här?
Vad säger ni som har testat båda konsolerna, vilken föredrar ni?
Jag är redan nu mest inne på Playstation 3 då jag har haft Playstation 1 samt 2 förut. Dessutom så finns det för mig, ett par intressanta spel som jag bara tror finns till PS3.
På plussidan så är väl XBOX360 billigare om jag inte har helt fel?
Så vad säger ni fragbite, PS3 kontra XBOX 360 - vad är bäst?
Eftersom att jag har många vänner och bekanta som ofta spelar PS3/XBOX med varandra online så vill ju inte jag vara sämre!
Jag har alltså funderingar på att köpa mig ett PS3 eller ett XBOX 360
Några funderingar:
Är båda konsolerna bakåtkompatibla? (dvs. att man kan spela gamla äldre spel till exempelvis PS2 och XBOX)
Spelen att spela kommer förmodligen vara mest sportspel som NHL, FIFA m.fl. fördelar och nackdelar här?
Vad säger ni som har testat båda konsolerna, vilken föredrar ni?
Jag är redan nu mest inne på Playstation 3 då jag har haft Playstation 1 samt 2 förut. Dessutom så finns det för mig, ett par intressanta spel som jag bara tror finns till PS3.
På plussidan så är väl XBOX360 billigare om jag inte har helt fel?
Så vad säger ni fragbite, PS3 kontra XBOX 360 - vad är bäst?
Vilken konsoll är den bästa?
39 personer har röstat