Tjena, vart lite funderas om dom har lagt in en patch så att alla championpacks på inferno healar sig själva efter att man har dött? Jag har börjat köra igenom act 1 på min wizard och möter championpacks hela tiden, men jag har ju så sjukt lågt hp så om jag blir 1 hitad om jag inte använder dimondskin så när den är på cooldown händer det rätt ofta att jag dör (notera att jag kör softcore). Och då healar dom upp hela tiden. Jag har inte märkt av detta förr när jag levlade upp min barbar som jag nu bara sitter och goblinfarmar med på act 2. Så har dem lagt in så dom healar sig själva i någon patch nyligt eller? Tycker det är sjukt irriterande iaf.
disk: diskutera angående det jag nämnde ovan samt vilka är dem jobbigaste combos på championpacks prespektive class?
#2 13.
Lycka till med mma, det är skitkul!
borde väl förklara de mesta tycker man?
#7 läs #3.
lite oftopic börja på sporten grymt jävla kul får fan nästan orgasm när man säter en kimura och triangel samtidigt ;P;P;P;p
Har kört lite SW (utan strypningar) med en kompis, och det är en jävligt skön känsla att få in ett grepp =)
Förstår inte varför p12or ska bråka om vilken kampsport som är bäst, när kampsportare bör hålla ihop och sprida sporterna mer, så att de accepteras av samhället.
OnT du behöver inte ha bråttom. Jag klarade mig nästan ett halvår utan tandskydd, det är när du börjar köra MMA eller när du ska tävla som du behöver det.
Svaret fanns där:-D
Feta datanördar som ska lära sig slåss, boxning tränar du x3 hårdare än i mma. Ja jag har testat båda
(även om jag tror att en MMA-fighter har tillräckligt bra boxning för att ta 4 vanlig personer)
#22 läs #3 =)
Man kan inte jämföra boxning och MMA som sporter på ett sånt sätt, för i boxning lär man sig inte grepp, och man lär sig inte försvara sig emot grepp, däremot slår man hårdare, har troligtvis en bättre "slagteknik" osv. samtidigt som MMA-fighters självklart är mycket bättre på sparkar och grepp.
Därför tycker jag att det är fel att säga att boxare slår hårdare, MMA-utövare MÅSTE slå ned på tempot.
Vad har jag för källor till detta då?
http://www.youtube.com/watch?v =uRq9d605M7w&feature=player_em bedded Pat Barry pratar om att han måste försämra sparkarna lite för att inte bli nedtagen.
kände själv att detta blev luddigt så gör en sammanfattning:
boxare är inte så jävla mycket bättre (även om dom slår lite hårdare), dom KAN slå för fulla muggar i sin sport.
Väldigt luddigt inlägg av dig ^^
Har f.ö inte sagt att någon av sportutövarna är bättre, utan att man inte kan jämföra deras sätt att slåss. :)
Någon som börjar direkt i MMA utan annan kampsportsträning kommer vara någorlunda i dom flesta areaor. Men en boxare, slår förbannat mycket hårdare.
Har en kille i jämn storlek med mig, han har gått på boxning tre år innan han började gå på MMA och BJJ. Han slår mycket hårdare än många andra i klubben bara för han har i tre år nött slagtekniken.
Sen tycker jag det är lite oansvarigt av eran klubb att låta 13 åringar börja på MMA imo. Men men.
#31 Läs kommentarerna Herr p12, och tänk efter...
OT: Bara för att jag blev påmind nu, så kan jag berätta att boxare slår hårdast av allt, och ett kraftigt slag i huvudet ("uppladdat" och så hårt som möjligt) ger en kraftig hjärnskakning, tror kraften låg runt 1100lbs.
Kickboxaren var inte ens i närheten, MEN däremot (detta var mellan världsmästare i Kung-Fu, Karate, Taek Won Do, Boxning, och Kickboxnin f.ö) så var kraften när han knäade en person så hårt han kunde i bröstet, lika med kraften från en Volvo som kör på en i 30km/h!
Like rolig fakta bara :P
Nej, 15 års gräns definitivt.
#38 värre än proffsboxning? Är du helt borta eller?
MMA > Många aspekter, inte ens i närheten av lika många slag, blir du knockad blir du är matchen över.
Boxning > Mer eller mindre BARA slag i huvudet, blir du knockad får du ställa dig upp inom 10 sekunder och bli knockad så in i helvete igen. Boxning är livsfarligt, du ser ju hur det blir med gamla boxare.. Kan garantera dig att samma sak inte kommer hända en MMA-fighter.
James Toney slog 1300 pound medans Randy Couture slog 1000 pound (eller vafan det nu är för räknesätt)
Så någon jättestor skillnad är ju inte med tanke på hur mycket mycket mer allround couture är.
#37 Det är inte smärtan, det är trycket mot platsen knät träffar som räknas, man blir ju helt tömd på luft :P
Dessutom fördelas kraften mer om du blir påkörd av en bil jämfört med ett knä. Massan på knät är dock mindre :/ Jäkla fysik!
Och jo man kan sätta 2 bra en använder man ju benen och den andra armarna de flesta personernak an göra fler än 2 saker samtidigt^^
En klubbmedlem (Fredrik Lindström) körde nyss sin proffsdebut på VFC (Vision Fighting Championship) Han har gått genom Muay Thai för bli proffs.
Har en annan som också debuterat. Han är en judo kille från grund och botten och man märker att han är väldigt influerad av det osv.
Det är som #51 säger. Nästan ingen han enbart gått "MMA" för bli proffs utan dom har börjat med andra i början. OCH SLUTA vara en sån onödig internetkrigare på en sport du inte ens börjat på...
Alla fjortisbois tänker "waaw det där vill jag också kunna, lär ju bara ta 1 år sen kan jag täVla fan.
jag har kollat på MMA sen UFC 100~ ungefär så jag tycker att jag har rätt att internetkriga för en sport jag tycker om.
Självklart kommer inte boxning dö ut helt men jag är 100% säker på att MMA kommer gå om inom 50 år.
Och storagrabben som kollat på UFC, testa vidga dina vyer med den svenska scenen också. Mycket mer underhållande.
Jag tycker att MMA har gått från att vara en tävlingsform (tidiga UFC) till att bli en sport, i början var det en tävlingsform där alla kunde tävla under samma tak, ingen kunde varandras stilar. Nu är det mer en sport än en tävlingsform enligt mig då du inte kan komma som endast boxare, du måste lära dig mer eller mindre allt. Nu är det mer eller mindre än stil precis som karate, TKD och allt.
Där var det en battle mellan en MMA fighter och en boxare. MMA fightern vann.
Jag tycker MMA är en bättre kampsport för att dom är duktiga när dem boxas och när dem är nere på marken.
Har bara kikat på en del YouTube-videos som länkats här och var och det tycks vara ett genomgående tema. :>
#68 Finns på intersport köpt där.
Sen gör det ont att bli slagen också så du vet, men sparras får du nog inte göra på det första året.
Tror det är rätt nice :) Har för mig att det va det iallafall ;) Du kokar ju det och sen biter så att det sitter perfekt