Tidigare ikväll så spelade jag och några kompisar en playparkcup anordnad av #wtai , när vi var i semifinalen så vann vi solklart på walk over, eftersom deras spelare inte var inne 15 minuter efter matchstarten, som dom ska vara enligt playparks regler.
Admin för cupen var wtai|SundbomA , och han vägrade lyssna när vi la upp fakta på fakta att vi vann på walkover, men han hävdade att det var vi som hade förlorat , eftersom vi skulle ha spelat 4on5 mot motståndet, tyckte admin. Hursomhelst så slutade han responda när jag skrev till honom, och satte dom andra som vinnare.
Hursomhelst så pastar jag en mirclog så ni får se vilken logik admin använder.
Jag förväntar mig inte att någon ska bry sig om att vi inte fick spela, jag ville bara upplysa om att ni inte borde spela wtais cuper eftersom deras admin(S?) är totalt värdelösa och mest troligt favoriserar. (Ingen grund för det dock, bara ett antagande)
rem`O: tja
rem`O: wtai|SundbomA
wtai|SundbomA7: jek
wtai|SundbomA7: hej
rem`O: remorse wo mot eyeless ...
wtai|SundbomA7: varför?
rem`O: för att dom är inte inne
rem`O: efter 20 min
wtai|SundbomA7: okej
wtai|SundbomA7: ;o
rem`O: bracket var ju uppe 21.22
rem`O: och nu eren 21.40
wtai|SundbomA7: Vadå
wtai|SundbomA7: wo?
wtai|SundbomA7: Dom vinner
wtai|SundbomA7: ni spelade 5on4
wtai|SundbomA7: och det får man
wtai|SundbomA7: .
rem`O: kk
rem`O: vänta då
rem`O: vi firrar
rem`O: dom e bara 3 inne atm så
rem`O: vi kör 4on5 mot dom då
rem`O: så du kan ju ta bort att dom har vunnit
rem`O: wtai|SundbomA
rem`O: Dom var inte inne då det var wotime så :)
rem`O: Vi spelar mot dem nu
rem`O: så du kan deleta wo
rem`O: wtai|SundbomA nu tar eyeless in en femte mitt i allt
rem`O: alltså så HAR dom förlorat på wo?
rem`O: dom plockar in en sista 30 min försent, om inte det är wo så vet jag inte
wtai|SundbomA7: okej
rem`O: tackar
rem`O: du kan ju få lägga oss som vinnare iaf
rem`O: eftersom dom har förlorat på wo
rem`O: dom har förlorat på wo, så du kan ju sätta oss som vinnare :)
wtai|SundbomA7: har ni valt att spela får ni spela klart.
rem`O: Vi har inte valt att spela :)
wtai|SundbomA7: jo du skrev det till mig ju
wtai|SundbomA7: ..
rem`O: Nej, du sa åt OSS att köra 4on5 mot dom mitt i allting
rem`O: sen plockar dom in en femte 30 minuter efter matchstart
rem`O: det är ju wo så det bara sjunger om det
wtai|SundbomA7: Man får spela 4on5. Och dom sa att ni droppade
wtai|SundbomA7: ..
wtai|SundbomA7: Så det är ju dom som ska ha wo
wtai|SundbomA7: smartis
rem`O: Det är det ju INTE
rem`O: Dom var inte ens full styrka inne då det var wo, dom var 3 st inne
rem`O: Långt efter wotime
rem`O: sen plockar dom in en femte efter kniv och 30 min efter matchstart
rem`O: sen realnickar dom inte ens
rem`O: dom ska ju inte vara kvar på något sätt
wtai|SundbomA7: ni får 1 chans på er till sen BAN
wtai|SundbomA7: 22:00:50 | rem`s1m0n: neger
wtai|SundbomA7: 22:01:08 | rem`s1m0n: bullshit
rem`O: Och detta innebär
rem`O: att?
rem`O: 1 chans till
rem`O: Finns ju ingenting att få en extra chans till, vi har ju redan vunnit på wo, inget att snacka om
rem`O: pausable 1 hade dom inte heller, vilket man måste ha enligt playparks regler
rem`O: Copy-pastat DIREKT från regler : You are not allowed to enter a match with less players than your opponent. If it is a 5on5-cup, you must enter with no less than five players.
rem`O: Står klart och tydligt
rem`O: Vi har print på att dom är 4 st också
wtai|SundbomA7: Ja
wtai|SundbomA7: men på ena står det att båda lagen ska kolla upp så att det är så
wtai|SundbomA7: + man får spela 4on6
rem`O: Självklart
0wtai|SundbomA7: 4on5
rem`O: Får man ju inte? läs reglerna
rem`O: You are not allowed to enter a match with less players than your opponent. If it is a 5on5-cup, you must enter with no less than five players.
rem`O: No less then Five (5)
wtai|SundbomA7: dom vann med 6-0 sen droppade ni
rem`O: Dom
wtai|SundbomA7: Jag playparks regler ja
wtai|SundbomA7: Har du läst Admins word is law
wtai|SundbomA7: då?
wtai|SundbomA7: Jag spelar inte bara med playparks regler.
rem`O: visst, men om admins ord är FEL så ska det självklart överbevisas
rem`O: Dom förlorade på WO , eftersom dom inte hade 5 spelare inne vid matchstart, vilket man MÅSTE ha enligt playparks regler
rem`O: SÅATT
rem`O: Looking for your opponents for 15 minutes and still have not found them, you'll win by WO (Walk Over).
rem`O: If the opposing team does not have all five players on the server within 15 minutes of the time the game should have started
rem`O: och dom realnickade inte heller , somsagt
rem`O: OCH dom hade inte pausable 1 , vilket ska finnas i serverinställningarna
Efter det här så slutade admin svara, och vi blev borttagna ur cupen.
(Jag är rem`O för den som inte förstod det)
Regler tagna direkt från playparks sida gällande wo och full trupp:
Looking for your opponents for 15 minutes and still have not found them, you'll win by WO (Walk Over).
If the opposing team does not have all five players on the server within 15 minutes of the time the game should have started, contact an admin and give them the ip-adress and password for the server so they can control it. If they see that the team does not have all their players on the server in time, your team will be given a win by default.
A knife-round will be played to decide who may choose sides.
You are not allowed to enter a match with less players than your opponent. If it is a 5on5-cup, you must enter with no less than five players.
http://playpark.eu/rules/CS /
läs "You are not allowed to enter a match with less players than your opponent. If it is a 5on5-cup, you must enter with no less than five players."
dom tror inte playparks regler går över deras då de har sin cup @ playpark? :o
Tjatar om wo 24/7, är det inte spela ni vill då?
man borde inte ha någon fördel bara för att man känner admins.
#8 man ska väl ändå spela efter reglerna? din jävla blåman.
#13 verkligen irrelevant . kommentar anmäld.
Men han säger ju att ni droppade efter att dom ledde 6-0?
Det tyder på att ni började spela, loosade 6 raka och därför gnäller efter wo eftersom ni är rädd för att åka ut. AMAIRAIT?
O andra sidan så vad jag har förstått så "ansvarar" inte playpark för cuper som kommer upp på sidan. Så det att dom har en mängd regler uppe är ju mest irrelevant? Ja menar.. Det kunde lika bra stå i playparks regler att wo tiden är 20minuter t.ex. Men om en cup har som regel 15minuter, så varför skall man då utnyttja dessa "kryphål" ?
Till trådskaparn: Tråkigt, för admin hade faktiskt fel, men som admin försöker man undvika så många wo matcher som möjligt, inte alltid helt lätt.
Edit! sKRYTARN^^^^^^^^^^^^
OVERNOUT SAJKEZ
ni gick ju med på det...
rem`O: eftersom dom har förlorat på wo
rem`O: dom har förlorat på wo, så du kan ju sätta oss som vinnare
Du behöver nog inte skriva det två gånger?
Du lyssnade ju inte ens på vad han skrev.
Man är INTE tvungen att spela enligt playparks regler bara så du vet.
Och du spammar bara om att ni vunnit på WO när han klart och tydligt skriver att ni ska lira 4on5 men ni verkar ju vägra spelar. :S
Visst admins regler kan ha varit dåliga men hade ni bara lyssnat på honom och spelat matchen hade det inte blivit några problem.
Att ni sen vägrade är erat fel.
Därför gjorde han rätt beslut.
Att han kom in efter kniven är väl bara till eran fördel och du gnäller?
Jag hajjar inte grejen. :S
gg
godnatt.
aldrig lönt att käbbla med admins
samma sak när folk fuskar
lönt å sitta 2 timmar å bråka när det inte ens är en priscup?
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/Sundbom.txt
Läs o njut :D
http://www.fragbite.com/?threa dID=570429
http://www.fragbite.com/?threa dID=570288
http://www.fragbite.com/?threa dID=566217
http://www.fragbite.com/?threa dID=551916
http://www.fragbite.com/?threa dID=500937
Jag tycker jag inte behöver skriva så mycket mera faktist all fakta finns + bevis att typ hela "surast" fuskar..
Det är inte konstigt att han blir lack och slutar skriva, personen han skriver till läser inte vad han skriver.
"wtai|SundbomA7: Jag playparks regler ja
wtai|SundbomA7: Har du läst Admins word is law
wtai|SundbomA7: då?
wtai|SundbomA7: Jag spelar inte bara med playparks regler.
rem`O: visst, men om admins ord är FEL så ska det självklart överbevisas
rem`O: Dom förlorade på WO , eftersom dom inte hade 5 spelare inne vid matchstart, vilket man MÅSTE ha enligt playparks regler
rem`O: SÅATT
"
Fan när ni konverserar om något, öppna ögonen och se vad du får för svar istället för att copy + pasta hela tiden.
#55 Haha, då kunde han ju ha skrivit om reglerna som han ville ha själv?
Det är så grymt lätt att ta sig genom en cup då folket känner admin. Inte ens värt att försöka, inte ens då man vet att man har rätt.
Man skulle lira 4on5 ifall de inte hade 5 spelare men sån tur var fick de in en sista precis innan matchen började.
De missade kniven 5on5 men det gjorde uppenbarligen inte mycket skillnad.
GG admin gjorde rätt.
Har för mig det iaf, inte så insatt i "semi eliten"
Vet att WTAI suger analöppning, men bry? Matchen är redan över bigguy
För guds skull. Admins Cup. Admins priser. Admins tid. Admins REGLER. Det fattar väl vem som helst?
Boxen MISC INFO finns till för att admins skall kunna avvika från PlayParks REKOMMENDERADE REGLER. Deras regler som ni "citerar" från är endast att rekommendera UTIFALL ADMIN INTE HAR SAGT ANNAT.
Det betyder inte under några omständigheter att det är bindande eller skall tvingas på vartenda given situation som kan uppkomma. I slutändan är det ändå cupadminen som bestämmer vilka regler som skall gälla, vilka som skall avvika från de regler som PP rekommenderar.
Det är deras cup, de får göra i princip vad de själva vill med sina egna cupper!
Misc info
For example, rules that don't
follow our recommended rules (new window).
Det är precis ordagrant vad det står när man skapar cuppen.
I den boxen får adminen skriva alla avvikande regler som han eller hon själv vill. Men i övrigt är PP:s rekommenderade regler inte tvingande för någon som helst. Det är fortfarande admins ord som är lag som gäller!
Det var allt från juristen.
//IzE_ColD