1
FaxZup Skandal x2
Postat av lowfro den 28 Oktober 2006, 02:00
181 kommentarer · 163 träffar
chacha(tjatja inte chacha :[)
Började fredagen med att vakna väldigt seg och lat.
Kommer hem och sätter mig vid datorn efter skolan, jag och kompisarna kommer fram till att spela en FaxZup cup trots att det hänt massa saker förut med just Fz.
Vi hamnar i samma grupp som Schackmatt, börjar gruppen med att möta dom.
Vi kom fram till att kräva print från EKR och GeT_RiGhT, och självklart! Båda två hade 16bitars. Vi startar konflikt, men EKR hade tydligen tagit sitt smokeprint "lite-för-sent" så smoken blev automatiskt tunn. och GeT_RiGhT hade för fin smoke för att det skulle vara 16, trots att man såg 5 terrorister genom den gråa röken. Detta kom admins fram till.
Med tanke på att vi ändå kom vidare ur gruppspelet så struntade vi i det, men detta var verkligen inte det sista som hände!
Vi kommer till slutspelet där vi i andra omgången möter Ida (Firat draken nekken xajo utrolig). Väldigt oväntat vinner vi med 16-12, men då vill de ha våra smokeprints. Vår spelare [XX] som hade laggat ur en gång kom in mitt i matchen och tog en smokeprint så fort som möjligt, och hade inga models på den bilden. Admin säger att vi är diskade på grund av det, när BlaZze själv sagt några dagar innan att man inte bör bli diskad på grung av att man inte har spelarmodels på en smokeprint. Men det kändes hopplöst att kriga mot admins som var på Firats sida, men vi bad ändå om deras smokeprints, men det var "för-sent".
Lite historik mellan spelarna och adminsen kan du läsa nedan:
(01:19:10) (XX) FaxZup|trenton skulle vara kul om du kunde samla ihop alla dina tankar i en liten txt fil och skicka till mig. har följt konflikten mellan deadly realistic och "ida" och förstår inte hur du kan sitta och säga emot dig själv gång på gång på gång. Deadly Realistic fick inte äns deras screens trotts att en konflikt va startad och dom begärde dem innom 15minutersramen.
(01:19:43) (XX) Eller ska du bara ignorera och vara lika oproffisionell som alla andra admins i faxzup
(01:21:43) (FaxZup|trenton) Jag har snackat med mina cup m8s i faxzup och kommit fram till en sak , den saken har vi framfört
(01:22:11) (XX) lustigt.
(01:22:21) (XX) de andra adminsen vet inte om konflikten
(01:22:36) (FaxZup|trenton) de vet dom
(01:22:58) (XX) Men du tycker att du löste det på ett bra sätt? knappast. så fort dom pmade dig så hade dom vunnit
(01:23:09) (FaxZup|trenton) inte rå
(01:23:29) (XX) då vet man vart man har er
-
En liten bit ur en logg med Firat.
(00:41:59) (XX) nu får du bara så jävla dåligt rykte
(00:42:00) (GG\\Firat[MM]) ja men uppenbarligen lyckas jag mer än er på LAN
(00:42:01) (GG\\Firat[MM]) dvs ni e kassare
(00:42:04) (GG\\Firat[MM]) internet-resultat säger väl inget
(00:42:11) (XX) haha just det
(00:42:18) (XX) norska lan där ni vinner på flashbuggar
(00:42:29) (XX) antar att du whinade lika mycket där
(00:43:25) (GG\\Firat[MM]) akkurat
Fick efter den händelsen inga fler svar. (Han är inte lika bra på att disskutera "direkt", misstänker att han spenderar 2timmar per kommentar han lägger på fragbite).
Nå, tycker ni att FaxZup borde rensa sin cupadminlista innan dom blir av med allt dom har? (rykte(iofs har de inte så bra rykte atm), cs-lag osv).
Tänkte att jag kan dela med mig om denna roliga händelse i den förra Qpad cupen FaxZup anordnat.
Vi spelade våra gruppmatcher, gav admin våra resultat och han skrev in som vanligt. Men när gruppen var slut, hamnade 2much (seedade över oss(trots att det inte fanns en seedning), men "admins ord är lag", right?) under oss. Vi kom 2a och dom 3a, alltså kom dom inte vidare.
Då får vi ett PM från admin som lyder (tycker inte denna admin förtänar att hånas, han är trevlig utöver detta, men ändå skoj):
(FaxZup) chilla
(XX) okej
(FaxZup) asså hur kan ni komma vidare?
(FaxZup) fattar ej
(XX) vi vann första, wo andra, förlorade tredje
(FaxZup) ni har vunnit 1 loosat 1 och fått e1 wo
(XX) vunnit 2
(FaxZup) ja 2much har vunnit 2 o losat en
(FaxZup) dom har vunnit utan wo
(FaxZup) det är mer än med wo
(XX) ja vet ej..
(XX) dom förlorade en med 16-1
(XX) mot vires
(XX) kan vara det
(FaxZup) så ni kmr ej vidare
(XX) vann på poängskillnad
(FaxZup) men ne
(XX) va?
(XX) det är ju ert system?
(FaxZup) jo iof
(FaxZup) aja lira
(FaxZup) lira
Nå, tycker ni att FaxZup är bra på att heja på de_known?
Har läst det förr, måste få det sagt, grymt bra citat:
Det är aldrig vinnarna som vinner på FaxZup.
EDIT: Varför skriver ni "ta en förlust" när det var vi som vann och Firat's lag inte kunde ta förlusten?
Började fredagen med att vakna väldigt seg och lat.
Kommer hem och sätter mig vid datorn efter skolan, jag och kompisarna kommer fram till att spela en FaxZup cup trots att det hänt massa saker förut med just Fz.
Vi hamnar i samma grupp som Schackmatt, börjar gruppen med att möta dom.
Vi kom fram till att kräva print från EKR och GeT_RiGhT, och självklart! Båda två hade 16bitars. Vi startar konflikt, men EKR hade tydligen tagit sitt smokeprint "lite-för-sent" så smoken blev automatiskt tunn. och GeT_RiGhT hade för fin smoke för att det skulle vara 16, trots att man såg 5 terrorister genom den gråa röken. Detta kom admins fram till.
Med tanke på att vi ändå kom vidare ur gruppspelet så struntade vi i det, men detta var verkligen inte det sista som hände!
Vi kommer till slutspelet där vi i andra omgången möter Ida (Firat draken nekken xajo utrolig). Väldigt oväntat vinner vi med 16-12, men då vill de ha våra smokeprints. Vår spelare [XX] som hade laggat ur en gång kom in mitt i matchen och tog en smokeprint så fort som möjligt, och hade inga models på den bilden. Admin säger att vi är diskade på grund av det, när BlaZze själv sagt några dagar innan att man inte bör bli diskad på grung av att man inte har spelarmodels på en smokeprint. Men det kändes hopplöst att kriga mot admins som var på Firats sida, men vi bad ändå om deras smokeprints, men det var "för-sent".
Lite historik mellan spelarna och adminsen kan du läsa nedan:
(01:19:10) (XX) FaxZup|trenton skulle vara kul om du kunde samla ihop alla dina tankar i en liten txt fil och skicka till mig. har följt konflikten mellan deadly realistic och "ida" och förstår inte hur du kan sitta och säga emot dig själv gång på gång på gång. Deadly Realistic fick inte äns deras screens trotts att en konflikt va startad och dom begärde dem innom 15minutersramen.
(01:19:43) (XX) Eller ska du bara ignorera och vara lika oproffisionell som alla andra admins i faxzup
(01:21:43) (FaxZup|trenton) Jag har snackat med mina cup m8s i faxzup och kommit fram till en sak , den saken har vi framfört
(01:22:11) (XX) lustigt.
(01:22:21) (XX) de andra adminsen vet inte om konflikten
(01:22:36) (FaxZup|trenton) de vet dom
(01:22:58) (XX) Men du tycker att du löste det på ett bra sätt? knappast. så fort dom pmade dig så hade dom vunnit
(01:23:09) (FaxZup|trenton) inte rå
(01:23:29) (XX) då vet man vart man har er
-
En liten bit ur en logg med Firat.
(00:41:59) (XX) nu får du bara så jävla dåligt rykte
(00:42:00) (GG\\Firat[MM]) ja men uppenbarligen lyckas jag mer än er på LAN
(00:42:01) (GG\\Firat[MM]) dvs ni e kassare
(00:42:04) (GG\\Firat[MM]) internet-resultat säger väl inget
(00:42:11) (XX) haha just det
(00:42:18) (XX) norska lan där ni vinner på flashbuggar
(00:42:29) (XX) antar att du whinade lika mycket där
(00:43:25) (GG\\Firat[MM]) akkurat
Fick efter den händelsen inga fler svar. (Han är inte lika bra på att disskutera "direkt", misstänker att han spenderar 2timmar per kommentar han lägger på fragbite).
Nå, tycker ni att FaxZup borde rensa sin cupadminlista innan dom blir av med allt dom har? (rykte(iofs har de inte så bra rykte atm), cs-lag osv).
Tänkte att jag kan dela med mig om denna roliga händelse i den förra Qpad cupen FaxZup anordnat.
Vi spelade våra gruppmatcher, gav admin våra resultat och han skrev in som vanligt. Men när gruppen var slut, hamnade 2much (seedade över oss(trots att det inte fanns en seedning), men "admins ord är lag", right?) under oss. Vi kom 2a och dom 3a, alltså kom dom inte vidare.
Då får vi ett PM från admin som lyder (tycker inte denna admin förtänar att hånas, han är trevlig utöver detta, men ändå skoj):
(FaxZup) chilla
(XX) okej
(FaxZup) asså hur kan ni komma vidare?
(FaxZup) fattar ej
(XX) vi vann första, wo andra, förlorade tredje
(FaxZup) ni har vunnit 1 loosat 1 och fått e1 wo
(XX) vunnit 2
(FaxZup) ja 2much har vunnit 2 o losat en
(FaxZup) dom har vunnit utan wo
(FaxZup) det är mer än med wo
(XX) ja vet ej..
(XX) dom förlorade en med 16-1
(XX) mot vires
(XX) kan vara det
(FaxZup) så ni kmr ej vidare
(XX) vann på poängskillnad
(FaxZup) men ne
(XX) va?
(XX) det är ju ert system?
(FaxZup) jo iof
(FaxZup) aja lira
(FaxZup) lira
Nå, tycker ni att FaxZup är bra på att heja på de_known?
Har läst det förr, måste få det sagt, grymt bra citat:
Det är aldrig vinnarna som vinner på FaxZup.
EDIT: Varför skriver ni "ta en förlust" när det var vi som vann och Firat's lag inte kunde ta förlusten?