Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Diskvalificerade i Gymnasiecupen

Postat av fixen den 11 November 2005, 13:54
225 kommentarer · 671 träffar
Igår blev vi, Tibble Gymnasium diskvalificerade i Gymnasiecupen som nog de flesta känner till om här inne. Varför jag skriver denna tråd är pga frustration och att jag kräver upprättelse.

Vi spelade en elimeneringsmatch mot #Söderslättgymnasiet efter att vi vunnit vår grupp (nr. 16) i gruppspelet.

I reglerna står det att alla måste recorda IN-EYE även om HLTV finns på plats.

Alla var inne på servern, all recordade IN-EYE, men efter ett antal spelade rundor som terrorister på train fick en av våra spelare problem. Han blev kickad av servern pga att någon försökte logga in på hans steamkonto. Han kom in igen och efter ett tag skedde sam procedur igen. Vi bad honom att byta lösenord vilket han gjorde, efter det kom han in igen. Vi stressade honom en del måste jag medge och jag tror det var därför han glömde att fortsätta recorda IN-EYE när han kom in. Men om man kommer in mitt i en runda och man ska rusha b2 kanske man inte öppnar consolen och recordar det första man gör.

Nåväl, matchen slutade med 16-12 till vår fördel. Det var efter det här problemen uppstod. Söderslättsgymnasiet krävde nu demos av Chrille som toppfragade, förståeligt, men de krävde även demo av David (han som blev kickad). David lowfraggade alltid och gjorde absolut inget som ens skulle kunna vara i närheten av fusk. HLTV-demo fanns också, plus våra 4 IN-EYE demos och sen Davids halva demo.

Vi kan väl alla hålla med om att demos är till för att förhindra fusk, inte sant? Man kräver demos av folk som man tror kan ha fuskat. Så skulle jag vilja uttrycka det i alla fall.

En annan regel som Mot.cs har som förövrigt står för reglerna i cupen är följande; "Att medvetet utnyttja en oskriven eller bristande regel ses som regelbrott. Exempelvis: "Men det stod ju inget om att man inte fick kicka folk".

Jag tycker att Söderslättsgymnasiet har agerat osportsligt genom att be om Davids demo. Antagligen tänkte dem: "Ja juste, David droppade från servern, han kanske glömde recorda resten av matchen, vi kräver demo från honom.

Söderslättsgymnasiet fick gå vidare medan vi blev diskade, de har nu tagit sig vidare till slutspelet på Nexuz i Stockholm. Borde inte vi fått den platsen?

För er som inte vet vad det handlar om finns information här:

#Gymnasiecupen

#Mot.cs

www.gymnasiecupen.sorting

www.motcs.de

EDIT: Ett inlägg om vilka spelare som spelade för Söderslättsgymnasiet postades och

här är dem:

myggan

blunder

lithium

idolen

-enjoy

Tack till alla er som stödjer oss och faktiskt håller med om att det var ett felaktigt beslut som togs igår.

Här finns HLTV-demot för folk som vill titta! Ni kan ju kolla ifall ni tycker att David.F kan anklagas för fusk.

http://hem.bredband.net/b48343 8/tibble-soderslatt.dem
Föregående tråd
Nästa tråd

225 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 225 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..