1
FPS drop med bra dator!?
Postat av cAtch^ den 30 December 2016, 20:17
10 kommentarer · 575 träffar
Hej!
Tänkte höra med er angående fps drop i CS!
Sitter med denna setup:
GPU: Asus GTX 1070 8gb
CPU: i7 4790K 4,0ghz
16gb ram
Kör cs i 4:3 (1280x960) och allting på low
Skriver jag fps_max 300 så ligger jag runt 190-200 och jag kan stå i 100 smokes och fpsen ligger stabilt men sprayar jag med exempelvis en AK så droppar jag ner till 120 direkt. Sen kan det variera i olika matcher och olika banor, sista matchen gick jag ner på 70-80 fps i vissa dueller.
Någon som har någon lösning på detta? följde en youtubeguide då man skulle deleta en mapp som låg i numret på ens konto, hade hjälpt för många men funkade inte alls för mig.
Stänger alltid webbläsare, onödiga program och sånt som kan störa (mjukvara) i bakgrunden när jag spelar, har bara TS igång.
Ifall ni sitter på tips eller kanske en lösning så skriv gärna.
Tack på förhand och gott nytt år!
Tänkte höra med er angående fps drop i CS!
Sitter med denna setup:
GPU: Asus GTX 1070 8gb
CPU: i7 4790K 4,0ghz
16gb ram
Kör cs i 4:3 (1280x960) och allting på low
Skriver jag fps_max 300 så ligger jag runt 190-200 och jag kan stå i 100 smokes och fpsen ligger stabilt men sprayar jag med exempelvis en AK så droppar jag ner till 120 direkt. Sen kan det variera i olika matcher och olika banor, sista matchen gick jag ner på 70-80 fps i vissa dueller.
Någon som har någon lösning på detta? följde en youtubeguide då man skulle deleta en mapp som låg i numret på ens konto, hade hjälpt för många men funkade inte alls för mig.
Stänger alltid webbläsare, onödiga program och sånt som kan störa (mjukvara) i bakgrunden när jag spelar, har bara TS igång.
Ifall ni sitter på tips eller kanske en lösning så skriv gärna.
Tack på förhand och gott nytt år!