Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-1

CS go / internet /dator hjälp !!!

Postat av Elijah Frost den 2 Augusti 2016, 23:39
4 kommentarer · 807 träffar
Okej nu kör vi !
jag och min polare bor i samma lägenhet , vi skaffade varsin dator från komplett med samma delar
i7 6700 non K skylake
16 gig ram
gtx 970 msi 4gb gaming
moderkort : msi gaming m3 z170a
och ssd hårdisk m.m

vi kör mest cs , och vi började få problem med coilwhine från psu .så vi lämna in dom och fick tillbaka med nya nätagg. Sen har allt funkat skitbra på spel . så en dag när vi körde cs matchmaking så frezar hans spel och han måste idiotstänga av datorn , när hans dator frezar så får jag connection problem på mitt spel och måste vänta . detta försvann efter att vi satte hans batteriplan på datorn till performance istället för balancerat. Och då har det funkat ett tag!

nu hade vi ett lan och samma sak kom tillbaka denna gången så freezar allas internet när hans dator frezar (tror det kan vara internet relaterat)

vi har asus rt 56nu tror jag den heter , och bredband från banhof 100/100 fiber som går via framtidens bredband ! vi får ner 96 ner och 96 upp

nu när vi spelar cs så får jag 5 sekunders lagg och fastnar , ibland bara jag ibland båda våra datorer samtidigt !

jag har ingen aning vad problemet är ,detta är vad vi testat

1,senaste firmware på router
2, uppdaterat alla drivers i burkarna
3,hållt koll på tempraturer i datorerna , samt hållt koll på aktivitets hanteraren
4,startat om både framtidens bredband och routern en längre tid
testat annat el utag
m.m

idag fick jag även blue screen för första gången
felmedelande unexpected_kernel_mode_trap

varje game vi startar så får jag cirka 10 lagg på 5 sekunder var , och det är sjuktstörande , tempraturer är bra och jag har 400 fps och bra ping 5-15 . det konstiga är att min dator påverkas av att polarens frezar på gamet .

finns säkert mycket detaljer jag glömt men som ni ser blev det mycket text endå ,
jag hoppas någon kan hjälpa mig med problemet då jag googlar i 4 dagar och försök hålla koll på pcn medans nått händer

tack på förhand

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..