Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Det nya rankingsystemet - Hur kan detta ens vara möjligt?

Postat av Yariz den 6 Januari 2016, 22:51
44 kommentarer · 4 241 träffar
Hallå!

Efter inte kört CSGO på ett tag blev jag av med min rank, LE. Som alla andra skulle jag säga att jag är bättre än min rank och jobbar för en högre. Efter att ha vunnit en match med 16-10 där jag får 30 kills och 10 deaths samt 5 MVP blir jag placerad MGE och blir galen. Jag visste då inte om förändringarna Valve hade gjort med rankingsystemet, men när jag fick reda på MGE är ungefär som "gamla" le lugnade jag ner mig lite. Jag var dock inte helt nöjd med MGE och bestämde för att kämpa mig uppåt bland rankerna.

Första matchen gick bra vi vann med 16-3 och jag placerades högst upp på scoreboarden med 25/6 och 2 MVP. Jag kände då att detta inte skulle bli någon större match för mig att ranka upp.

I bland har man tur och i bland har man, som denna matchen, rent utav väldigt mycket otur när det gäller vilka lagkamrater man får, men jag kämpade på... Match nummer två låg jag på toppen av scoreboarden igen med 33/18 och hela 7 MVP. Dock så förlorade vi med olidliga 14-16.

Match nummer tre: Placering på scoreboard? Japp, högst upp igen. Denna gången med 33/13 och 6 MVP. Som tur så var lagkamraterna lite mer acceptabla denna gången och vi vinner enkelt med 16-6.

Match fyra och fem kör jag med en global smurf, dock samma rank som jag. Vi vinner därför båda två, men han tar mitt plats från spotlighten. Jag går 19/12 med 2 MVP första och 21/19 med 1 MVP andra matchen.

Och nu kommer vi till matchen som jag spelade precis innan jag kastade mig över tangetbordet i fragbite's forum i rent av ilska och helt oförstående...

Under laddningsskärmen känns allting bra, om jag vinner matchen kanske jag rankar upp, tänker jag. Även fast Valve oftast brukar göra mig besviken när tankarna går åt det hållet. I warmup:en hörde man ett främmat språk men samtidigt ett väldigt välbekant språk, Ryska. Även fast ryssar kan vara trevliga och helt okej får man direkt en dålig känsla, som visade sig senare vara rätt. Jag kämpar på och resultatet håller sig relativt jämt under hela matchen, även fast de tre ryssarna skrapar som en ankare mot botten. Till förvåning slutar jag högst upp på scoreboarden med 30/19 och 5 MVP men tyvärr förlorar vi matchen med 16-11.

Alltid synd när man försöker så mycket men ändå förlorar, men det är bara att kämpa på nästa match tänkte jag... Tills jag insåg ödet, ödet jag trodde var helt osannolikt. Även fats jag hade varit med om liknande fall tidigare, kunde ingen jämföras med denna. Jag hade derankat......

Så jag är nu en minst sagt glad Master Guardian 2 med 472 wins och 1500 timmar. Har ni några liknande erfarenheter?

Här är en sammanfattning av matcherna:

Vinnst 16-10. 30/10, 5 MVP
Vinnst 16-3. 25/6, 2 MVP
Förlust 14-16. 33/18, 7 MVP
Vinnst 16-6. 31/13, 6 MVP
Vinnst 16-4. 19/12, 2 MVP
Vinnst 16-11. 21/19, 1 MVP
Förust 16-11. 30/19, 5 MVP

Total k/d: 1,95

Uppdatering skriven 6 Januari 2016, 23:12
För att förtydliga det:
Jag undrar inte varför jag deranka från LE till MGE, efter uppdateringen. Jag undrar varför jag deranka från MGE till MG2 när jag vunnit 5 utav 7 matcher.
Föregående tråd
Nästa tråd

44 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 44 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..