Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Får hack i stream var 5-7 sekund sen andra frågor ang obs

Postat av Zippiex den 11 December 2015, 15:37
15 kommentarer · 1 687 träffar
Hej. Jag streamar på twitch via obs. Mitt internet är 30/30 fiber. Jag har Asus gtx 960 4 gb. 8GB Ram, Win 10, 120GB SSD. När jag streamar Lol då får jag inte de här hacken att det laggar till snabbt i en halv sekund varje 5-7 sekund. Ibland kan det ta 19-30 sekunder innan det kommer. Jag har också högsta inställningar på allting på csgo. Glömde säga att jag har använder Intel I7 4790K processor.

Jag är ny på OBS och använder dessa inställningar. Maximal bithastighet: 3000. Bufferstorlek: 2500. Kryssat i Anpassad Bufferstorlek samt CBR fyllning och använd CBR. FPS 60.

Vill påpeka också att när jag använde Nvidia NVENC istället för X264 då slutade camen lagga det blev nästan jättebra. Vilken ska man egentligen använda för jag har inte provat NVEC med mina bufferstorlek eller bithastighet som jag har nu för innan hade jag typ 1500 på båda.

På twitch är det också 15 sekunders fördröjning på min stream, är det normalt? Sen har jag ingen skärm som stödjer 16:9 så jag har får inte fullscreen det är svart på sidorna och maxar 1400 x 900 i OBS tror jag om jag minns rätt. När någon gör follow så kommer inte messages upp på twitch från twitchalerts.

Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..