Tjo
Som sagt som tråden lyder. Funkar ej att ta bort ''vissa'' vänner på FACEIT. På dem flesta står det ''-unfriend'' men på dom jag vill ta bort står det ''Add Friend'' där man ej kan trycka. Någon som klurat ut någon annat sätt hur man kan deleta friends på FACEIT. Så här ser det ut när jag ska ta bort vissa folk:
http://imgur.com/k1xLvTu. Kan ej trycka någonstans för att ta bort dem.
Det finns ingen här som kan göra ett perfekt schema för just dig, Det får man helt enkelt testa sig fram till. Tack och hej
#2 Ska fundera på det, har alltid tränat varje muskelgrupp individuellt var femte dag. Har gått bra hittills iaf:)
#4 Är inne på min tredje vecka med mitt nya schema, tyckte det verkade uppenbart eftersom att jag skrev "har ändrat mitt schema för ett tag sedan". Vilel bara ha några synpunkter från andra. *Har tråkigt*
Dag 1: Bröst, triceps.
Dag 2: Rygg.
Dag 3: Axlar, biceps
Dag 4: Ben, mage.
Nästan ALLA ryggövningar tar på dina traps, så skippa att köra traps på bröstpasset.
Detta schemat tycker jag funkar ordentligt bra på mig iaf, precis börjat köra efter det:
Monday: Chest
Tuesday: Legs & Calves
Wednesday: Biceps & Triceps
Thursday: Shoulders
Friday: Back
Vet du vem som använde schemat ursprungligen? Zyzz. =)
Fast han körde vader med bröst vilket jag tyckte verkade konstigt eftersom det är ganska uppenbart att det är smartare att lägga vaderna tillsammans med benen som dessutom ligger dagen efter.
Jag tränar biceps sekundärt en gång i veckan, primärt en gång i veckan, triceps tränar jag sekundärt två gånger i veckan och primärt en gång i veckan och ändå med tillräckligt vila.
Kommer utan tvekan att kunna växa optimalt på det schemat, dessutom är schema en liten smaksak för det mesta tycker jag, sålänge kroppen hänger med och inte blir övertränad så är det att du sköter själva träningen och återhämtningen optimalt istället.
Angående det där schemat, är det inte jobbigt att träna axlar dagen efter biceps och triceps? Brukar vara jobbigt för mig att göra pressövningar med träningsverk i triceps.
Vill du ha tips så måste ju ha med bilder så vi ser din form så kan vi hjälpa till att göra ett schema anpassat för dig? :S
Trodde du trollade först jag läste tråden, men man vet aldrig med fragbite. Hur ska vi hjälpa dig att anpassa ett schema utan nytagna bilder på dig?
Du får gärna pm.a eller fråga direkt i tråd för fler tips.
Känner igen detta med grova ben och lite slankare överkropp.
Jag har också i perioder nedprioriterat lår träningen då jag har rötterna i bla thaiboxning.
Jag håller med #14, beroende på hur pass mycket du kör resp muskelgrupp / pass så ser det ut att vara ganska låg träningsfrekvens. Ibland är det dock bättre med lite lägre än för mycket.
När det kommer till scheman ska du mer se det som en plan på vad du ska göra på gymmet. Jämför man eller tränar efter 10 olika scheman med samma repsintervall kommer du få samma resultat under förutsättning att din frekvens inte överstiger din återhämtningsförmåga.
Såhär såg t.ex min bröstträning ut förra gången: 95KG bänkpress x4sets, x4 reps. Fixade precis en 4a på fjärde set så jag ska antingen försöka göra en 5a på dom två sista/ enbart sista set beroende på hur bra det går eller öka vikten lite. 32.5KGx3x6 i snehantelpress. 27.5KG hantelflies x2x5 och sista setet en 6a. Sen dips med kroppsvikt x2x10 och sista set en 11a. Gör djupa dips och är framåtlutad samt håller bredare än vad jag gör på tricepsdagen för att det ska ta mer på bröst. Brukar avsluta med att göra kabelflies direkt efter dips.
Gör mellan 4-12 reps, brukar alltid köra tungt i huvudövningen för varje muskelgrupp och sedan göra 6-12 reps i dom andra övningarna. Väger 89-90Kg och fyller 18 om några veckor. Såhär har jag tränat i några månader och växer mkt snabbare än tidigare:P
Har du gjort dem tre bröstövningarna finns egentligen ingen nytta med att göra dips också. (Nu kommer massor hoppa på mig) Dips klassar jag som en onödig övning för bröst och triceps pga den högre skaderisken. Just för att folk går så pass djupt.
Om du tvunget ska göra den vänd isf när överarmen är parallellt med golvet/ramen.
I övrigt verkar du ha bra koll så.
Ben tycker jag du kan träna, om inte för storlek så för styrka och uthållighet.
Det jag förespråkar är att gå tillbaka till hel eller halvkroppspass.
Tränar man på rätt sätt får man ett jävla resultat.
Splitt kommer från början från 80-talets USA
Eftersom dem gubbarna käkade diverse otillåtna preparat kunde dem träna med den volym som behövs för att slita ner en muskel som stimuleras 1 gång i veckan och ändå återhämta sig till veckan därpå.
Ofta väldigt vanligt förekommande i BODY tidningen också även om volymen är mer normal där. Vad folk ofta missar att dessa splittar är i regel inför en tävling med etablerade bodybuilders. Det är alltså inte ett grundbygge utan snarare lite finlir på fysiken.
Hade fler nybörjare till avancerade insett att 3-4 helkroppspass med basövningar som utgångspunkt är optimalt.
Då hade vi inte haft alla dessa splittnissar som bor i kabel X maskinen och inte kommer någonstans i sin träning.
Eller om man vill ha lite högre volym köra halvkroppspass.