Kom och tänka på hur tråkig och ospelad nuke är nu förtiden, mestadels för att den är så sjukt CT-sided.
Då tänkte jag, hur kan man fixa den?
Jag tänker mig att man skulle ta bort hela heaven, popdog osv. Allt som är högt uppe i luften som balkongen mot yard osv. För att endast göra en ingång dit ifrån hell. Detta skulle Skapa nya vinklar och mindre tittauppochned på hundra ställen för T.
Vad tycker ni om min idé och hur skulle ni göra för att förbättra banan?
Att ct kan skjuta uppifrån gör det inte alls svårare för Ts, det är andra delar av kartan som gör det svårt i och med smokesen i CSGO samt molotovsen.
Att ta sig in A-site är ju mest omöjligt för alla chokepoints som gör smokes och molotovs superbra. Hade det inte varit för dom så hade det varit som på 1.6.
Är det bara jag som tycker att maps borde vara ct-sided? Med tanke på att cts har dyrare vapen och utrustning och är utspridda så borde de ha fördel pga mapen. Men allt som cts har ska konstant nerfas och försämras enligt alla, jag förstår verkligen inte varför.
I 1.6 var det en bra balans:
Nuke - CT
Train - CT
Inferno - jämn
Dust2 - T
Tuscan - T
Medan det i CSGO ser ut såhär:
Inferno - CT
Train - CT
Overpass - CT
Mirage - CT (hyffsat jämn, men ändå en fördel för CT)
Dust2 - jämn
Cache - jämn
Cobblestone - jämn
Sen kan man ju vända på det du säger hur lätt som helst; "Det är som att ni inte vill ha någon utmaning alls utan ni vill bara kunna vandra in på en bombplats." - Det är som att du inte vill ha någon utmaning alls, bara kunna hålla en site hela rundorna utan problem.
Det jag menade är att folk vill generellt inte ha någon utmaning alls på t-sidan. Det klagas hit och dit och nuke är "tråkig" för att ct får så många rundor medans d2 var det inte något fel på överhuvudtaget förr då t fick många rundor.
Ct har som sagt dyrare vapen och utrustning och borde därför ha fördel genom mapen enligt mig.
#17 De som börjar CT får ett oerhört stort övertag om banan är så pass CT-sidad som nuke är. Börjar du CT och vinner pickan så har du minst 12 rundor om du inte är helt värdelös. Att då börja CT och bara ha råd att förlora 3 kartor gör att man får en helt annan mentalitet och försiktighet gentemot om man bara behöver vinna 3 rundor.
får ct momentum och får upp mycket pengar så de kan köpa incendiary och allt därtill så kan man bli tvärlåst som t, även om man är bättre än sina motståndare. kan hålla med om att ct kanske ska ha ett litet övertag, 9-6 eller 8-7 till ct ska vara standard för att kartan ska vara som bäst tycker jag. annars var t-kartor roliga just för att de var ovanliga, nu är de ju icke-existerande så nu hade det varit ännu roligare med en t-karta.
TL;DR nuke sög skit. Tråkig att kolla på. Tråkig att spela.
#19 Jag förstår mycket väl. Likadant som ni tycker att det är intressant med balanserade kartor så är det intressant med kartor där det domineras av en sida också.
#21 Det fanns visst möjligheter på nuke bara att många lag var för lata för att jobba på sina tsidor. Nip och Tsm hade väldigt bra tsidor om jag inte minns fel. Kommer mapen tillbaka nu så kommer den inte alls att vara lika ctdominerad då ts överlag får mer rundor nu än förr.
Gör om alla väggar till tunn metall så man kan fethaXXa
det är en bajsbana och har alltid varit det. riktigt skräp