1
Streamar, får fpsdropp helt random?
Postat av aTn_- den 20 Mars 2015, 18:16
5 kommentarer · 415 träffar
Hejsan, har under det senaste halvåret streamat ganska mycket på min fritid när jag inte jobbar. Aldrig haft problem med fpsdropp eller dylikt. Nu däremot så när jag streamar så går min fps ner (har fps_max 999) från 600 till 80 sen upp igen på en millisek (man hinner knappt se att den går ner) vilket gör att mitt cs typ "fryser" i 0.01sek. Detta händer varannan sekund.
Min burk har en överklockad processor, i5 4670k på 4kMHz. Ett gtx 970 och 8 gig ram (tror det kan vara mer, kommer inte ihåg)
Är det någon av er som vet vad det kan vara för fel? Är det någon inställning i OBS jag kommit emot? Jag bör ju kunna streama 720p och 30fps iaf utan problem som jag gjort innan (även klarat med 60fps).
Hjälp mig please almighty fragbite!
För att skapa diskussion, vem är din favoritstreamer?
//addeeeJESUS
Min burk har en överklockad processor, i5 4670k på 4kMHz. Ett gtx 970 och 8 gig ram (tror det kan vara mer, kommer inte ihåg)
Är det någon av er som vet vad det kan vara för fel? Är det någon inställning i OBS jag kommit emot? Jag bör ju kunna streama 720p och 30fps iaf utan problem som jag gjort innan (även klarat med 60fps).
Hjälp mig please almighty fragbite!
För att skapa diskussion, vem är din favoritstreamer?
//addeeeJESUS