Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Lånar tråden lite. Jag har en Asus 144hz skärm och när jag skriver -freq 144 i launch options så börjar det hacka rätt mycket i cs go. Varför gör det så?
Sen annan fråga om jag ska få ut mina 144hz ska jag köra med Vsync på i Nvidia inställningarna?
#5 Du ska nog inte oroa dig för det finns säkert någon lösning på det där jag skrev. Men du kan ju skicka ett meddelande om du får samma problem när du skriver -freq 144 i launch options.
#7#5#2 Tack för alla svar! jag behåller -freq 144 och 144hz på skärmen då jag egentligen inte har något problem. Ville bara vara säker på att det jag kör med är rätt!
#13 har aldrig sagt att jag har gjort det :) använder 144! skrev bara att har lite polare som sa att -freq 120 / 120hz skulle vara bättre för högre fps etc.
#18 har förr mig du måste skriva det för att få upp 144 hz i spelet. kör jag windowsmode så behver jag inte freq i lanch, men det gör ajg itne så jag behöver det komandot där. Eller inte heller så ni menade?
#18 Jag får ut mina 120hz utan -freq eller -refresh kommandot (vilket jag inte gör i andra spel som t.ex cs 1.6) dock så vet jag ej hur det fungerar över 120 hz så jag har ingen talan här cya xD
kul att man själv sitter med ~200fps i csgo på en i7 3770k överklockad till 4.2GHz och ett GTX 680. Streamar battlefield 4 i 720p 60fps @medium/high settings med 120 konstanta..
#28 även fast våra frågor var olika så diskuterar vi ju freq overall här om du kollar kommentarerna, Titeln heter också "freq" där man kan slänga in all sorts frågor inom freq så som kommentar 4 gjorde. Googla kan man använda sig för allt men vi använder ju forumet för att diskutera. :)
#29Din fråga är ju om du ska använda 144 hz eller 120 hz? Frågor besvaras bäst av google. Lopling in my chair joppsan. Och för övrigt, finner du det själv logiskt att något så litet som 20 hz skulle förändra ditt spel? "Hört från polare att 120 hz ska vara bättre för csgo" !? Så i dina kompisar värld så vad, igen VAD skulle göra cs sämre i 144 hz?
jag har evgas 680, och det råkar vara ljusår bättre än 760 så jag vet faktiskt inte ens varför du jämför dem. Prova slå på AA&AF i ett spel med ett 760.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Sen annan fråga om jag ska få ut mina 144hz ska jag köra med Vsync på i Nvidia inställningarna?
Kan få upp till 500 fps i cs go.
#4 låter tråkigt, själv har jag just beställt den skärmen :(
Dock så vet jag att -freq -refresh gör en skillnad :)
om de då inte är typ evga's 680
jag har evgas 680, och det råkar vara ljusår bättre än 760 så jag vet faktiskt inte ens varför du jämför dem. Prova slå på AA&AF i ett spel med ett 760.