Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bahnhof: 100/100 mbit. HÖG PING CS:GO

Postat av fORCi den 17 Februari 2015, 23:24
60 kommentarer · 10 909 träffar
Godkväll fragbite!

Har ett riktigt skumt och jävligt irriterande problem. Jag har fibernät via Bahnhof, och jag har deras hastighet 100/100 mbit/s. Nu till problemet: När jag spelar public på exempelvis brutalcs dm-servrar så har jag en stabil ping mellan 18-20, ingen choke eller något sådant. Funkar hur fint som helst.

Spelar jag matchmaking med några kompisar (där jag valt maxpingen 50 i inställningarna) så skjuter min ping i höjden. Brukar ligga mellan 140 - 200, lite upp och ner, men oftast inte lägre än så.

Det här är mina resultat om jag gör ett test via Speedtest (Notera att jag bor i jämtland):
www.speedtest.net/result/4150732388.png

Och såhär trevligt ser det ut inne på en matchmakingserver:
http://fiskbugg.se/fb/csgogogo.jpg

Är det någon annan som har samma problem och som kanske har löst detta på något sätt? Någon annan som har bahnhof som operatör och som lider av samma skit?

Tack!
Uppdatering skriven 18 Februari 2015, 00:05
Det är BARA på matchmaking det är på det här viset. Kör jag vanlig deathmatch så ligger jag stabilt på 20 i ping oavsett.
Föregående tråd
Nästa tråd

60 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 60 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..