Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

CS GO dålig fps trots rätt bra dator

Postat av juliano den 4 December 2014, 11:09
10 kommentarer · 2 515 träffar
Tja! Byggde en dator i somras som faktiskt funkar jävligt bra asså. Körde BF 4, allting på näst högsta inställningar, gick inte ner från 58fps en enda gång. Bf3 osv likaså, shadow of mordor, u name it.

CS som jag spelar dagligen är inte lika monster kan man säga. Har en 60hz skärm som egentligen inte ska spela någon roll då jag testat fps_max 999 med alla rätta rates osv, fps_max 300 också men föredrar som alltid att låsa den på 129. Jag ligger faktiskt oftast på vissa positioner i alla maps, tex nuke på yarden 128 fps och går inte ner en enda fps, men sen när jag är tillexempel i kanske, secret eller main då jävlar håller fpsen på att åka ner och upp och det är ett jävla liv! 128, 101, 118, 110 , 120 ,129 osv osv. Vad är felet?

Värmen i datorn är det inget fel på och mina saker bör definitivt klara av spelet? Har rätt mycket space på datorn och håller den clean förövrigt med CCleaner osv, några andra tips? Hört att CS kräver jävligt mycket RAM så man kan ju "allocate" mera ram (haha kan inte ordet på svenska) som kanske gör något? Eller vad säger ni? Ska jag in och pilla med ram?

Här är iallafall mina settings!
Sorry iallafall min text blev rörig, hoppas ni förstår ändå.

COMPS:
Processor: AMD Athlon(tm) X4 760K Quad Core Processor 3.80GHz
RAM: 8,00 GB
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti

Vad är grejen grabbar? Vill inte köpa nya delar, bör verkligen klara av CS på stabil fps tycker jag, vad kan jag göra genom mjukvara, alltså i Windows, tex höja ram, overclocka (??Vågar inte??).. Osv

Tack på förhand!
Föregående tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..