Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
10

Tappat all glädje

Postat av Oscrogue den 29 November 2014, 19:03
9 kommentarer · 1 196 träffar
Har nuförtiden en ganska hektisk vardag med mycket jobb samt sambo så jag spelar ingen CS. Tittar dock på turneringar som om det vore fotbolls-VM och ser fram emot det jättemycket.

Jag tror att jag är den målgruppen som CS scenen vill locka för att få sporten att växa då jag aldrig har spelat CS mer än någon gång då och då endast för skoj skull men ser på spelet som en sport där trots att jag inte själv spelar så ser jag massor av potential och njuter av spänningen som en bra CS-match kan ge.

Sedan häxjakten, fuskanklagelserna och allt hat mot diverse spelare har uppkommit har jag mer och mer tappat intresse i spelet, just nu har jag ingen glädje i att titta på matcherna och känner att allt har handskats så dåligt från alla håll.

Mitt favoritlag är NIP och hoppas på all framgång åt dom i finalen och i framtiden, dock kommer jag inte titta på fler matcher då Counterstrike just nu ger mig mer frustration än glädje. Varför detta undrar kanske några av er om du är NIP fan? Jo för att jag har alltid fascinerats av att folk gör en karriär av datorspelande och försörjer sig på det dom älskar att göra. (Önskar jag själv hade det så). Jag kan lova er att det är precis samma med Fnatic som vilket annat lag som helst, dom älskar det dom gör och precis som alla andra åker dom till dreamhack för att vinna. Nu har dom tappat glädjen i att spela resten av turneringen då communityn har betett sig som dom har. Och då menar jag allt från andra spelare till människor på olika forum. Tycker jag Fnatic gjorde rätt i att använda boosten? Nej, men framför allt så är det ett fel av Valve. Hade andra lag gjort samma som Fnatic? Vem vet?

Nu till fuskanklagelserna, jag är emot fusk lika mycket som alla andra. Jag har kollat på klippen precis som alla andra och visst ser det underligt ut men istället för att tänka att han fuskar så tänker jag; finns det en liten chans att det bara är en slump? Några få klipp av alla de hundratals matcherna han spelat. Jag tror det. Jag tror att det är fullt möjligt att dessa klipp bara är ren slump. Vissa är säkra på att det är slump och vissa tror kanske att det finns en halv procents chans att det är så.

Jag tycker man ska tänka väldigt noga på det, vad händer om det faktiskt är så att han mot förmodan inte fuskar? Han är där av samma anledning som alla andra, han älskar sitt jobb och CS och förmodligen alla sina fans också. Allt detta är förmodligen förstört nu. Om han inte fuskar är han nog mycket hopplös och förkrossad av vad som hänt med hans dröm de senaste veckorna.

Jag tror inte CS GO kommer växa som sport förens communityn mognar. Och då kommer jag nog komma tillbaka också.
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..