1
Uppgradera dator
Postat av st0lpe den 21 Oktober 2014, 21:03
10 kommentarer · 576 träffar
Tjenare, har kollat runt i lite trådar och är helt och hållet tekniskt handikappad när det kommer till datorkomponenter så jag tänkte att jag frågar er.
Funderar på att uppgradera min dator lite för att det ska orka driva CSGO lite bättre än vad det gör idag.
Jag sitter på en Benq 144hz skärm, kör fps_max 145 och ligger på stabila 144 fps förutom när jag spelar deathmatch då åker det gärna ner till 100-110 ibland.
Det jag vill kunna göra är att höja grafikinställningarna en aning, jag kör idag på näst högsta upplösningen i 16:9 med allt annat på low. Jag vill alltså fortsätta kunna köra på samma upplösning men att höja AA, shader och allt annat till high.
Det jag sitter på idag är:
Processor: AMD Phenom X2 x4 ~ 955 @ 3.2ghz
Ram: 4GB
Moderkort: MSI MS-7599
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 470
Hårddisk: Vanlig 500GB.
Tack på förhud!
Funderar på att uppgradera min dator lite för att det ska orka driva CSGO lite bättre än vad det gör idag.
Jag sitter på en Benq 144hz skärm, kör fps_max 145 och ligger på stabila 144 fps förutom när jag spelar deathmatch då åker det gärna ner till 100-110 ibland.
Det jag vill kunna göra är att höja grafikinställningarna en aning, jag kör idag på näst högsta upplösningen i 16:9 med allt annat på low. Jag vill alltså fortsätta kunna köra på samma upplösning men att höja AA, shader och allt annat till high.
Det jag sitter på idag är:
Processor: AMD Phenom X2 x4 ~ 955 @ 3.2ghz
Ram: 4GB
Moderkort: MSI MS-7599
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 470
Hårddisk: Vanlig 500GB.
Tack på förhud!