×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
5

Hur spelar man på playnation?

Postat av arrearku den 18 September 2014, 10:18
93 kommentarer · 5 614 träffar
okej grabbar. satt och kollade på yzns stream här om dagen, han lirade pn, såg att folk ville möta honom men de visste inte ens vad pn var! och när de sen reggat sig hade de inte eac! jag blev lite förbryllad först men sen slog det mig att det är ju faktiskt en heeel del nya spelare i scenen nu, som inte spelat en massa 1.6! så för er tänkte jag förklara lite hur det hela funkar då jag verkligen vill att pn ska bli the place to be igen!

playnation.nu är först och främst en ladder, right? man kan spela 1on1, 2on2, 3on3 eller 5on5. bara dra igång ett lag sen in och veva! skitsmidigt system, man hoppar in mot vilka man vill, på vilken karta man vill. du väljer själv vilka du vill möta, så känner du att du har en dålig dag kan du möta soper, som typ jyyyyrgen eller conza, har du en bra dag kan du möta proffS som typ gyllenestrupen. riktigt soft.

VARFÖR SPELA PÅ PN?
jo, det ska jag tala om för er mina vänner. när man lirar matchmaking så är det 64tick, på pn är det 128tick. detta gör så att servern reggar allt som händer snabbare och inge mer skjuta någon sen dör han 0,5 sek senare! soft va?

sen på MM har de ju massa löjliga inställningar som 2 min roundtime och 45 sek c4timer, det är som gjort för att grilla och hur kul är det? på pn har de rätt inställningar (1min45sek roundtime och 35sek c4timer). det är både roligare då spelet går snabbare och bättre träning då det är så alla turneringar spelas!

nu till det allra värsta. fuskare! när man lirar MM möter man ju en solklar fuskare var fjärde match kanske, då menar jag kryddfuskare som vevar hs som ingenting. kan ni då tänka er hur många döljande fubbare man möter? ni vet såna äckliga jävlar som togglar och försöker spela coola. på pn är det eac som gäller! visst, eac är inte helt säkert det heller såklart men det är då bra mycket säkrare än vac! och åker du dit på eac så blir du uthängd på ett helt annat sätt. med andra ord, mycket mycket färre fuskare (MYCKET!).

sen att du bara möter svenskar på pn är rätt soft, och att du själv väljer vilka du ska möta som jag sa i början. d bra skit!

HUR SPELAR MAN DÅ?
jo, du börjar med att regga dig på sidan med korrekta uppgifter. nästa steg är att skriva in ditt steamid (om man inte gör det när man reggar sig?), detta går nog att fixa under "kontrollpanelen" där till vänster på sidan. för att få fram din steamid hoppar du in på en server (inte din egna utan någon public eller så bara) sen skriver du "status" i consolen. då dyker det upp allas namn och en massa siffror n shit efter. där tar du bara den del som ser ut typ så här "STEAM_0:1:23456789" och det är denna du slänger in under steamid på sidan.

sen går du in på easyanticheat.net och laddar ned eac. numera måste man installera grejjerna, så ba kör igenom det. sen öppnar du eac, klickar på den svenska flaggan, sen klickar du på pn-loggan. nu är du klar att spela! nu styr du in dina vänner, hjälper dem med grejjerna, sen styr ni ett fett lag och ba vevar 5on5 som de stora grabbarna. gå in på ladders, 5on5 cs:go, sen hoppa in på en tom server och vänta på folk eller på en server där folk redan är inne (bara folk från ett och samma lag dårå). sen när ni är alla inne och taggade på att spela, uppvärmda och fina, så skriver ni bara redo i chatten. sen jävlar åker vi!

pn eller MM?

473 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

93 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 93 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..