Dålig FPS i CS:GO, borde få mer?
Tjenare!
Börjar bli lite irriterande att FPSen pendlar mellan 90-180 i CS:GO trots att jag kör allting på low, 4x MSAA i 1680x1050.
Launch options:
-high +mat_vignette_enable 0 -novid -nojoy -noaafonts -processheap -noforcemparms -noforcemspd -noforcemaccel
Specs:
i5 4670k stock
8gb RAM
Radeon r9 270x 2gb
Windows 7
Borde inte detta räcka till högre FPS? Har en polare med i5 2500k, gtx 560 Ti som sitter med 400fps typ i 1080p på lägsta.
Hjälp uppskattas! Puss
Gör ingen skillnad i CS:go. Testa att sänk res till 1280? Ska finnas en steamguide med massa bra tips.. Har inte länk till den nu dock, återkommer om jag hittar!
Jo, sänka ännu mer skulle man ju allt kunna göra men det känns rätt tråkigt när jag definitivt borde klara högre inställningar t.o.m. Trycker ju förfasen BF3 på 200fps i high/ultra
Jag sitter med betydligt sämre setup och har inga problem vilken upplösning jag än kör med tanke på att CSGO är just cpu krävande. Antar du annars har en väldigt ostabil temp eller hög load av någon anledning i din cpu användning som kan komma ifrån
dubbla brandväggar, malwarebytes + avg eller liknande setup dom krockar ofta om du kör deras pro variant som alltså är aktiv hela tiden med en modul.
Där kan du läsa och testa det som känns bekvämt. Bör vara en grund att stå på i alla fall. :)
Vet du om de har tagit bort -threads ännu?
Vill du skicka print på dina video inställningar #0 ? :)
Hade installerat "Nvidia Experience" av nån anledning och haft stuttering problem (smålagg då och då men annars stabil fps), efter jag avinstallerat det så slutade det krångla.
Har inte mycket alls på hårddisken, den är relativt fräsch. Köpte hela datorn för typ 2 månader sen.
#9 http://i.imgur.com/ezix1m2.png
Dessa är inställningarna jag kommit fram till som optimala. Ökade lite på AA och satte på multicore-rendering så ligger FPsen nu mellan typ 120-190 istället, men den bör fortfarande öka. Har unparkat mina CPU-kärnor utan vidare resultat. Har även pillat lite i AMD Grafikinställningar. Det är så jävla skumt för det känns som något jag inte löser in-game, då jag typ testat allt.
#10 Yeah, har inte stuttering direkt utan endast låg fps. Men tack ändå! Har AMD förövrigt.
http://i.imgur.com/zOIiLNL.png
Sådär ser det ut i task manager. På den översta delen av bilden är CPU-usage 4%, då står jag nedtabbad i typ 10 sekunder och tar sedan bilden.
Bilden under tabbade jag ner och screenshottade direkt task manager, och då var ju CPU-usage lite högre, men det verkar ju inte vara någon större belastning direkt.
Bra att det löste sig i alla fall! Men kör fps_max 300 för bäst stabilitet! :)