Försöker Lägga in pengar på steam det står att jag har beloppet etc men kan ej köpa något på CS. Kommer upp en ruta då, går in på market på steam och då står det Verify Credit Card Ownership
You have recently added Steam Wallet funds with a new credit card or a credit card that hasn't been used in a while. Access to the Community Market will be restricted and purchased microtransaction items or gifts may be untradable until you verify ownership of the credit card.
hur ska ja göra, ser ingen jäkla ''pending'' summa på mitt konto :S
Här kan man tydligen verifiera https://store.steampowered.com/login/?redir=account%2Fverifycards&redir_ssl=1
står såhär..
''Verify Credit Card Ownership
You have recently added Steam Wallet funds with a new credit card or a credit card that hasn't been used in a while. Access to the Community Market will be restricted and purchased microtransaction items or gifts may be untradable until you verify ownership of the credit card. ''
We have made two small authorizations on the new payment method:
(Authorizations may appear as "Steampowered.com" or "Steam Powered Games.")
MasterCard som slutar på 2584
Enter the exact amounts of both authorizations:
(Contact your financial institution or access your account online to view the pending authorizations.) ''
Antar att jag och miljoner andra har "Verify A Credit Card" utan problem.
Försök igen och LÄS ALLT, tryck inte bara nästa som ett efterblivet barn.
Steam/valve drar EXTRA för att du just gör ett köp/transaktion. Så summorna ni får som kallas "authorization-amount", är även dessa summor inbakade med "transaction-fee". Detta system fungerar inte för de som måste konvertera summorna från SEK -> EURO, kanske någon lyckas men jag vet bara 1 hittils. (Såvida du inte vet den exakta %-fee de drar samt den exakta valutakursen vid det tidslaget dina summor dras Då du trycker på Begin Verification).
För att demonstrera vad jag menar med "transaction-fee"; Så säger vi att du har just lagt in 5euro på din steam-wallet. Konverterar man vid detta tillfälle 5euro -> SEK, blir det 46,49kr. Men på din bank kommer de visas en helt annan summa, då valve/steam tar ut en avgift för att hantera ditt köp. Så i mitt fall blev 5euro insättning på steam-wallet = -47,44kr dragning från min bank. Alltså en skillnad på 0,95kr.
Så för att lyckas med verifikationen (som jag förstår det hela), måste man först räkna ut hur mycket % de plussar på ditt köp för att sedan veta hur euro-kursen låg vid det exakta tidslaget du påbörjade verifikationen, för att sedan räkna bort %-skillnaden från dina summor och sedan konvertera summorna med den exakta euro-kursen och be till någon utav gudarna att det fungerar!
Och visst, man kan försöka med att ringa sin bank och försöka få hjälp. Men när jag och många andra ringt för att de ska tala om de rätta summorna, så har de absolut ingen jävla aning vad man pratar om. Jag har även bett de konvertera om summorna men resultatet blir detsamma.
Jag har även gjort ticket med mycket välskriven text för att försöka få hjälp på något sätt med att lösa detta, samt bifogat ett foto på min legitimation. Där skrev jag bland annat att jag hade haft exakt samma kreditkort på exakt samma konto INNAN de la till denna verification-skiten men deras svar visade att de var bra mycket mindre än ointresserade. När man skriver kanske 10 rader text för att förklara på bästa sätt och förväntar sig att de lägger ner tid på att hjälpa, men istället får tillbaka ett svar där det egentligen inte står mer än att de är ledsna att det tog lång tid att få svar, så tappar jag all respekt för idioterna som jobbar för valve. Aldrig mer ska jag köpa någonting mer från deras pissiga system.
Smuts