Anders & Semmler = Dåliga
Tjenare!
Tycker fan att dessa 2 herrar är riktigt dåliga! Säger samma saker HELA tiden och har ingen bra förmåga att underhålla tittarna! Jämför man med andra kommentatorer i andra spel, så tycker jag att detta är uselt! :(
Det känns som dom fokuserar på tittare med en IQ nivå under 50.. Var finns CSGO:s Day9??? :P
Det är kanske svårt att kräva ifrån ett så mycket "enklare" spel som CSGO men ni förstår vad jag menar! Iaf ni som kan lite om Sc2! :) En kommentator som gör alla games intressanta, både för nybörjare men även rutinerade spelare! :)
Så vad tycker ni? Bra, dåligt? Roliga eller bara allmänt dryga? :P
Men som sagt, Semmler och Anders är fan bra.
Men det är kul att ha en lurppis eller en cArn som kan lite om cs och kan komma in med små kommentarer och analyser istället för att ha två stycken play-by-play casters.
Håller med #10!
Det som stör mig mest är när det sägs så mycket tråkig information. Dom försöker ALLTID hitta "analyser" och oftast efter redan 3 sekunder vet 90% av streamen vad deras slutsats ska bli.. Det är så mycket onödigt snack :P eller så är det bara jag som har en negativ inställning till deras kommentering! :S
bra särskrivning men idc han är fan sämst.
Om jag ska vara ärligt ser jag det som CSGO största problem just nu.. Hur blir det om 3 månader?? När vi hört detta "tjat" ;) i 3 månader till! Vem fan orkar kolla på CSGO då?
Ge nya människor chansen som faktiskt är gjorda för ett jobb som casters! ;)
Joe Miller & ReDeYe hade kanske mer kunskap och rutin än vad Anders & Semmler har. Ser man till single casters var Joe Miller överlägset den bästa enligt mig.
Som tidigare nämnt tror jag det bara är att ge dom tid. Tycker dom blir bättre för varje stream!
Jag är inte emot Anders och Semmler på något sätt, men jag föredrar när någon kunnig är med dem och kompletterar det de saknar.
Det kommer situationer där han känner att han måste analysera som inte MÅSTE analyseras, som mekaniska misstag, när någon t.ex. skjuter en, går för nästa steg och dör, *här kommer anders* : "I think he should've kept peeking at the left and not towards the right, he then would've gotten the next kill and eventually the round." -Det där kändes JÄVLIGT ONÖDIGT ATT SÄGA :S
Det sjuka är att det händer ofta, jag kunde inte tåla det längre, och detta är inte det enda jag menar, där finns många andra tillfällen där han gör liknande, kanske inte så här uppenbart som jag skrev ovan, men liknande händelser händer allt för ofta.
Analysering där det inte behövs eller borde vara.
Ett annat exempel är när ett lag kör en standard b-rush, alla dör, anders tar upp minimappen och visar med sina gul-färgade penna att terroristerna sprang b på inferno och dog, det känns som om man blir behandlad som en 5-åring när det kommer till en så pass simpel analys.
Och inte för att tala om när han analyserar FEL, händer också väldigt ofta, har inga exempel på tungan just nu, han drar en felaktig analys, sen slänger han en fråga över till t.ex. vandetta eller vem han nu har med sig (ett pro eller någon) så ställer han frågan på så vis att 'pro:et' måste antingen säga att Anders har fel, eller svara på frågan utan att säga att Anders har fel, vilket gör det hela ännu värre, man hör på killens röst att han vill säga att Anders har fel, men vill inte göra narr av honom, så han fortsätter med samma tanke. ALLT BLIR FEL.
Mute med musik tills han går tillbaks till sina rötter (play-by-play) vilket han faktiskt gjorde bra.
Ursäkta för ev. stavfel, meningsfel etc. trött som fan. lite caster-rant.
I CS så är anders/semler det bästa vi har, men det är långt ifrån bra tycker jag. När de kör sina 3-manna casts så känns det bara akward och folk avbryter varandra, ska det kommenteras ska det vara två st imo.
Sen håller jag med om att de har utvecklats men de har fortfarande en lång bit kvar. Tyvärr tror jag inte att de kommer utveckla den där fingertoppskänslan när det gäller taktik/mentala biten av spelet som en f.d proplayer har. Detta är också något man ser mer och mer av i SC2 där spelare lägger av för att vara med och kommentera/sitta mellan matcherna och snacka om spelet. I CS verkar det som att man spelar och sedan är det YTTERST få som stannar kvar i en likande roll. Han från navi har ju gjort det men tyvärr kör han inte på engelska, hade han gjort det är jag ganska säker på att hans analyser hade varit 10 gånger roliigare att lyssna på än t ex Anders/semmler.
#8 tosspot är bäst :D
Är det någon jag skulle vilja lyfta på hatten åt så är det TobiOne, snubben castar dota på heltid. Har kommenterade CS:GO under starladder 4 och 5, och jag har aldrig i mitt liv hört en bättre csgo cast än den han gjorde där. Det finns på twitch för de som är intresserade.
Vad han ger till CSGO eller som Play by Play caster är något i hästväg, han levererar sina ord på ett bra sätt med rösten, som nästa nivå av Tossbot.
När han viskar "Maakeloff, (boom) SHOTT IN A MILLION! SHOT IN A MILLION" efter en noscoop som ct i ett 1v1 läge på De_dust2. Sådana citat och inlevelse ser man inte i scenen idag.
Jag väntar spännt och ivrigt på att se första organisationen att ge honom bra Gage för att casta CSGO på DH eller något ESL.
Mina 2 cents
EDIT: Folk som tycker Pansy (tjejen från ESL) var dålig är bara patetiska, hon rockade fan. Men typiskt att en mansdominerad branch blir ledsna när en tjej kommer och kommenterar och gör det jävligt bra dessutom. Jag tycker hon ska ha all jävla credd i världen för det jobbet hon gjorde.
Pansy till DH och jag hade inte tvekat en sekund.
Var för trött igår för att orka förklara exakt vilka situationer jag syftade på! Men nu har ni gjort det! :)
Detta är kanske väldigt hårt sagt men det känns som att Anders och Semmler är för tröga IRL för att kunna kommentera... Dem är för lite allmänbildade så dem kommer inte åt alla tittare
"2 for 1 trade! This sets them back!"
Men han där ryssen från 1.6 som spelade lady GaGa låtar och höll på, vad hände med honom? Va ju grym natthumor att lyssna på honom!
Joe Miller är den bästa kommentatorn EU world, synd bara att han inte får kommentera så mycket som han fick i 1.6.
Bara Semmler och Anders fortsätter ha med något pro, gärna vendetta eller natu så kollar jag gärna på deras stream.
Thorin, kan lite för mycket men är ett svin, synd att han är så dryg.
Dock så var det absolut bästa jag sett inom CSGOcasting under EMS, när diverse proffs gästade studion och gjorde riktigt djupa spelanalyser i matchhalvorna samt efter halvorna. Ger en helt annan dimension till tittandet och man lär sig även mycket fast man själv är duktig i spelet.
Tycker båda är jättedåliga. Anders har någon grej med att han fnittrar också, dafuq?