Hej!
Är väldigt nyfiken på vilka krav man behöver uppfylla för att kvalificera sig för Supreme Masterr First Class från Legendary Eagle Master? Vinner typ 4 i rad, förlorar 1 osv, men går ändå aldrig upp - även fast jag i många matcher spelar mot just SMFC och vinner. Har det buggat eller vad är problemet? Snittar väl typ 30 frallor per match också.
Måste man verkligen vinna 8 eller fler matcher i rad för att gå upp eller något? Om det är någon som har koll på det jag undrar och kan berätta hur du gick upp så är jag tacksam för det...
Bra system i grunden men tror det buggar lite :)
#0 Jag vann 7 raka, 1 torsk och en oavgjord när jag gick upp
Sen är det poängen som avgör ifall du rankar upp eller ej, inte K/D eller 123092180392 vinster och 1 förlust.
Jag har iochförsig rätt få spelade matcher, så antagligen därför.
Minst en fuskare per game på den ranken dock, bara att hoppas att du får fuskarn i ditt lag
Ingen vet hur det här funkar, vad än folk skriver här så kommer du inte ha någon bättre uppfattning om när och varför du går upp/ner i rank.
Förstår mig inte på rankingsystemet alls.. :(
1 rank högre = 1 score värd 0.75 ist för 1
2 ranker högre = 1 score värd 0.50 ist för 1
3 ranker högre = score värd 0.25 ist för 1
osv osv..
1 rank lägre = 1 score värd 1.25 ist för 1
2 ranker lägre = 1 score värd 1.50 ist för 1
3 ranker lägre 1 score värd 1.75 ist för 1.
osv osv..
(dessa poäng stjäl man alltså av varandra, och därför är det lättare att ranka upp mot högre ranker, och samtidigt lätt att ranka ner om man förlorar mot lägre ranker.)
tex.
DMG - w/l ratio: 1.0, score ratio: 1000-1100
Eagle - w/l ratio: 1.1, score/match: 1100-1200
LEM - w/l ratio: 1.2, score/match: 1200-1300
SMFC - w/l ratio: 1.3, score/match: 1300-1400
Global - w/l ratio: 1.4, score/match: 1400-*
Eftersom vissa säger att de gått up i rank vid förlust så skulle det här systemet förklara varför.
(de kanske redan har en hög w/l ratio, men inte har presterat så att de överstigit den score som krävs för att ranka upp, tex en dubbel ak med 1.25 w/l ratio, men har en score ratio på 999 , låt säga att han får 40 i score i matchen han förlorar, och på så vis överstiger den score ratio som krävs och rankar upp.)
Finns också fall där folk har rankat ner vid vinst..
OBS, jag har egentligen ingen aning om vad jag snackar om, spekulerar bara.
Du hade ju dock fastnat lite på LEM va?
Efter det vann jag ca 10 av 15 games och gick då upp till Supreme. Det var blandat vinst och förlust och jag frallade bra flera games och vissa låg jag i mitten. Jag spelar aldrig dåligt utan som sämst spelade jag okej.