Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fps drop sen Arms update? ev Lösning!

Postat av FortuN den 1 Februari 2014, 01:25
0 kommentarer · 535 träffar
Efter att ha ledsnat TOTALT på denna låga fps bestämde jag mig för att ta tag i det.

Hade som sagt Intel e3750k, 660TI NVIDIA, 8 gb ram.

Innan arms update: 300fps nästan konstant
Arms update: En jävla massa drop och mellan 80-200 fps något
NU: 300 konstant (utan att kolla på spelare/spelare i närheten)

Så verkar som spelare/modells droppar lite i fps när man kollar på dem.

Lösning?: Körde en hel jävla rensning utav Nvidia drivrutiner med DDU v11.3 (rensar gamla och din nuvarande grafikdrivrutin, både ATI och NVIDIA)
https://forums.geforce.com/default/topic/550192/geforce-drivers/display-driver-uninstaller-ddu-v11-3-released-01-30-14-/

Efter detta så installerade jag nyaste drivrutinerna på nytt och valde "Clean install" för att försäkra mig.

Gick in i spelet och märkte att jag redan hade fått lite fps boost mot förut, och låg runt 250 nu.
Men gav mig inte utan gick in och kollade lite vidare, såg att folk tipsat om att skriva "-processheap" i launch Options. Detta hjälpte då mig och ligger nu som sagt nästan på konstant på 300 förutom när jag kollar på spelare då det droppar ner till runt 280.

Lycka till och skriv gärna om ni får det funka!

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..