1
Connection problems
Postat av venTiL- den 9 September 2013, 19:03
2 kommentarer · 315 träffar
Några av mina polare har ett problem med CS:GO. De får Connection Problems väldigt ofta. Händer kanske 5-10 sekunder och sen kommer dom tillbaka. Vi brukar vara 5 pers som lirar och 3 polare har detta problemet.
Det händer inte samtidigt för dom.
Det verkar enbart hända på Valves servrar så som matchmaking eller när man söker public genom find game.
Provat följande:
Rensat cache på steam.
Uppdaterat firmware på router (alla 3 har olika märken på router).
Tagit bort energisparläget på nätverkskortet under device managern. (Blev lite bättre för ena polaren).
Ibland kan det flyta väldigt länge för dom men sen kommer det tillbaka.
Jag själv har aldrig haft problemet så jag skickade mina configs till en som har problemet. Hjläpte ej.
Sänkt rates.
Stängt av UPnP på routrarna. (Hjälpte nästan helt och hållet för en polare)
Nägon mer som har problemet? Tror knappast att de kan vara ensamma om detta!
Vet inte om det är relaterat men ibland när vi söker match så hittar vi ingen match eftersom att någon kan vara "Offline" i spelet. Personen ser då inga spelare online under sökningen osv. Händer enbart för de 3 som har problemet. Det står även Offline i net_graphen.
Det händer inte samtidigt för dom.
Det verkar enbart hända på Valves servrar så som matchmaking eller när man söker public genom find game.
Provat följande:
Rensat cache på steam.
Uppdaterat firmware på router (alla 3 har olika märken på router).
Tagit bort energisparläget på nätverkskortet under device managern. (Blev lite bättre för ena polaren).
Ibland kan det flyta väldigt länge för dom men sen kommer det tillbaka.
Jag själv har aldrig haft problemet så jag skickade mina configs till en som har problemet. Hjläpte ej.
Sänkt rates.
Stängt av UPnP på routrarna. (Hjälpte nästan helt och hållet för en polare)
Nägon mer som har problemet? Tror knappast att de kan vara ensamma om detta!
Vet inte om det är relaterat men ibland när vi söker match så hittar vi ingen match eftersom att någon kan vara "Offline" i spelet. Personen ser då inga spelare online under sökningen osv. Händer enbart för de 3 som har problemet. Det står även Offline i net_graphen.