1
Cl_interp och rates!
Postat av NAWNO den 18 Juni 2013, 03:19
17 kommentarer · 8 311 träffar
Tjenare! Jag har funderat lite på detta och undrar om det egentligen finns några "olagliga" rates eller några rates som är bättre än andra? Eller om detta helt enkelt beror på din uppkoppling och ingenting annat?
Jag själv har 24/1 från glocalnet och får ut 14mbit ner och 0.75 mbit upp. Det vill säga jävligt dåligt internet.
Därför har jag valt att spela med följande rates?
Rate 128000
cl_cmdrate 128
cl_updaterate 128
cl_interp_ratio 1
cl_interp 1 ( blir automatiskt cl_interp 0.031000, eftersom detta är högsta interpen)
Antar att detta är fullt lagligt?
Anledningen till att jag inte kan köra cl_interp 0 är för att det inte reggas vettigt alls då? Jag kan skjuta på gubbar, men de dör verkligen inte, haha. jag antar att det är för jag har så dåligt internet så när jag träffar på min skärm har de redan flyttat på sig online så att jag får en miss eller något. Har förut kunnat spraya ner gubbar utan att de dör.. Som på min skärm träffat osv..
Varför är det såhär?
Finns det något mer jag kan göra?
Finns det NÅGOT jag kan göra för att öka uploadspeed?
OBS: KAN EJ HA bättre bredband såsom VDSL (tror jag inte iaf), eller FIBER...
Min huvudfråga är alltså: Är detta fusk och ger fördröjd hitbox?
Sedan kan ni diskutera lite om vilka rates ni har och varför :)
Jag själv har 24/1 från glocalnet och får ut 14mbit ner och 0.75 mbit upp. Det vill säga jävligt dåligt internet.
Därför har jag valt att spela med följande rates?
Rate 128000
cl_cmdrate 128
cl_updaterate 128
cl_interp_ratio 1
cl_interp 1 ( blir automatiskt cl_interp 0.031000, eftersom detta är högsta interpen)
Antar att detta är fullt lagligt?
Anledningen till att jag inte kan köra cl_interp 0 är för att det inte reggas vettigt alls då? Jag kan skjuta på gubbar, men de dör verkligen inte, haha. jag antar att det är för jag har så dåligt internet så när jag träffar på min skärm har de redan flyttat på sig online så att jag får en miss eller något. Har förut kunnat spraya ner gubbar utan att de dör.. Som på min skärm träffat osv..
Varför är det såhär?
Finns det något mer jag kan göra?
Finns det NÅGOT jag kan göra för att öka uploadspeed?
OBS: KAN EJ HA bättre bredband såsom VDSL (tror jag inte iaf), eller FIBER...
Min huvudfråga är alltså: Är detta fusk och ger fördröjd hitbox?
Sedan kan ni diskutera lite om vilka rates ni har och varför :)