Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför CS:GO blir stort

Postat av maxaki den 4 Juli 2012, 20:59
67 kommentarer · 2 162 träffar
Hej! Tänkte skriva av mig lite genom att berätta varför jag tror CS:GO kommer bli en succé även fast spelet i sig är svårare än både csp och 1.6.

Tänkte börja med att lista och sen förklara anledningarna.

§1 Automatisk matchsökning

§2 Rating "mmr"

§3 Kräver bättre dator

§4 Går att spela med relativt hög MS

§5 Billigt

§6 Stort företag bakom

§7 Roligt när man lär sig

§1 Automatisk matchsökning

CS:GO kommer ha ett system likt MOBA spelen, en automatisk matchsökningsfuktion som gör det möjligt att trycka på en knapp och hitta game.

Folk kommer kunna bli intresserade av spelet och själva tävlingsformen. Alla andra CS spel har krävt att man använder sig av mIRC eller någon annan jobbig platform för att hitta game, det har gjort att fler inte "orkar" börja spela det. Se det som när en rökare börjar röka, dem får ciggaretten framför sig, tror du dem skulle börja röka om dem behövde köpa ciggaretterna själva?

§2 Rating "mmr"

Folk kommer ha en personlig rating vilket kommer bidra till att folk vill höja den och spela mer. Förr spelade folk pcws dag ut och dag in endast för att de tyckte spelet var kul, nu spelar folk gärna PN eller PZ för att få en "bekfräftelse" vilken nivå dem ligger på. Nu kommer själva spelet ge dem ratingen och möjligheten att ge bekräftelse hur bra dem är.

§3 Kräver bättre dator

Om jag har rätt på de två ovanstående paragraferna kommer detta bli en sjuk succé eftersom CS:GO kräver bättre dator än många andra spel. Om man vill maximera fpsen till 300 stabila kräver det en stört bra speldator. Detta kommer locka de stora hårdvarutillverkarna att sponsra evenemang och stora turnerningar i CS:GO. Prispengar, löner och diverse kostnader kommer att stiga så oerhört mycket pågrund av detta. Fler kommer att kolla streams och matcher just pågrund av §1 & §2.

§4 Går att spela med relativt hög MS

Eftersom spelet är spelbart med rätt så hög ms, runt 100 kan man köra mot och med folk från tex USA och Canada vilket gör att scenen växer mycket tillsammans. Det kan bidra till en mer enad community med fler topplag som kan pracca mot varandra.

§5 Billigt

Spelet kommer vara billigt, runt $15. Även fast man inte är jätteintresserad av cs kan man köpa det och bli fast just pågrund av §1 & §2.

§6 Stort företag bakom

Vi har ju sett vad Valve har gjort med Dota2. Det verkar som att Valve faktiskt engagerar sig väldigt mycket i CS:GO vilket är mycket positivt.

§7 Roligt när man lär sig

Folk går in på en server och provar sprayen på olika vapen, kollar på modellerna, mapsen och det första dem tänker: Det här är ju fan inte 1.6, det SUGER?!

Förstår mig inte på människor som från början trodde att det skulle likna eller ens vara som 1.6. Det är ett HELT annat spel, det är annan rekyl, andra vapen och det är inte mycket som är likt. Det är bara börja acceptera att det är ett annat spel och spela det för vad det är. När man kommer in i det och lär sig är det faktiskt roligt och har sin charm. Det är ett svårare spel och man måste ha snabbare reflexer, aim och spelförståelse för att bli bra, man kommer upp i tempo snabbt när man kör det seriöst.

Det var allt för mig, fråga på om ni undrar någonting.

För dem som alltid frågar "hur lång tid tog det att skriva?" -32min.

Nej jag vet inte vart ni kan få tag i en CS:GO key.
Föregående tråd
Nästa tråd

67 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 67 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..