1
Dator strul
Postat av johnett den 24 Juni 2012, 20:06
5 kommentarer · 278 träffar
Tjena folket!
Har ett litet problem som jag behöver hjälp med :)
Fick min CSGO key nu igår. Så testade jag att lira det :)
Funkar skit bra me rates o allting, fpsen ligger som vanligt på 100. Inge mer än så.
Efter 10minuter. Så droppar min FPS till 100-50 fps hela tiden. Oavsett om jag står stilla i ett hörn eller om jag är ute på yarden me 100pers.
Jag tyckte detta var konstigt. Så ja kände på utblåset till fläkten. Det är kokhett. Jag stänger av datorn för att den inte ska "dö". Men när ja märkte senare idag att när ja stängde av CSGO så sänktes fläkten DIREKT. Jag har köpt en kylplatta för att den inte ska gå sönder för att den blir så varm.
Jag kollade över settings i CSGO. ändrade till 640x480. Fortfarande samma problem.
Jag prövade och installera om mina Drivrutiner på grafikortet men då såg det ut såhär : http://speedy.sh/cyttJ/ewqewqe wq.jpg
Jag kikade över min spec på min Acer Aspire 5750G:
Intel Core i7 processor. 2.0GHz
6 GB ram
nVidia Geforce GT540M 2GB.
Någon som vet vad jag kan göra ?
Nått tips ?
Och varför får jag problem när ja ska installera drivisarna ? :)
Tack så jätte mkt på förhand :)
Har ett litet problem som jag behöver hjälp med :)
Fick min CSGO key nu igår. Så testade jag att lira det :)
Funkar skit bra me rates o allting, fpsen ligger som vanligt på 100. Inge mer än så.
Efter 10minuter. Så droppar min FPS till 100-50 fps hela tiden. Oavsett om jag står stilla i ett hörn eller om jag är ute på yarden me 100pers.
Jag tyckte detta var konstigt. Så ja kände på utblåset till fläkten. Det är kokhett. Jag stänger av datorn för att den inte ska "dö". Men när ja märkte senare idag att när ja stängde av CSGO så sänktes fläkten DIREKT. Jag har köpt en kylplatta för att den inte ska gå sönder för att den blir så varm.
Jag kollade över settings i CSGO. ändrade till 640x480. Fortfarande samma problem.
Jag prövade och installera om mina Drivrutiner på grafikortet men då såg det ut såhär : http://speedy.sh/cyttJ/ewqewqe wq.jpg
Jag kikade över min spec på min Acer Aspire 5750G:
Intel Core i7 processor. 2.0GHz
6 GB ram
nVidia Geforce GT540M 2GB.
Någon som vet vad jag kan göra ?
Nått tips ?
Och varför får jag problem när ja ska installera drivisarna ? :)
Tack så jätte mkt på förhand :)