×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Csplugin codnin

Postat av mchatin den 3 December 2010, 17:17
0 kommentarer · 158 träffar
Tjenatjena killar och tjejer.


Nu är det såhär att jag har ett plugin som är autounstuck. Det är till för att när en player fastnar i ett (hns) block så ska man automatiskt unstucka.


Till problemet. Allt fungerar som det ska förutom att när en player står i en player så unstuckars man, Problemet är då att personen åker upp i luften. Så finns det någon där ute som kan coda cs plugin och möjligt vis kan hjälpa mig?




Här under är pluginet


#include
#include
#include


new stuck[33]


new cvar[3]


new const Float:size[][3] = {
{0.0, 0.0, 1.0}, {0.0, 0.0, -1.0}, {0.0, 1.0, 0.0}, {0.0, -1.0, 0.0}, {1.0, 0.0, 0.0}, {-1.0, 0.0, 0.0}, {-1.0, 1.0, 1.0}, {1.0, 1.0, 1.0}, {1.0, -1.0, 1.0}, {1.0, 1.0, -1.0}, {-1.0, -1.0, 1.0}, {1.0, -1.0, -1.0}, {-1.0, 1.0, -1.0}, {-1.0, -1.0, -1.0},
{0.0, 0.0, 2.0}, {0.0, 0.0, -2.0}, {0.0, 2.0, 0.0}, {0.0, -2.0, 0.0}, {2.0, 0.0, 0.0}, {-2.0, 0.0, 0.0}, {-2.0, 2.0, 2.0}, {2.0, 2.0, 2.0}, {2.0, -2.0, 2.0}, {2.0, 2.0, -2.0}, {-2.0, -2.0, 2.0}, {2.0, -2.0, -2.0}, {-2.0, 2.0, -2.0}, {-2.0, -2.0, -2.0},
{0.0, 0.0, 3.0}, {0.0, 0.0, -3.0}, {0.0, 3.0, 0.0}, {0.0, -3.0, 0.0}, {3.0, 0.0, 0.0}, {-3.0, 0.0, 0.0}, {-3.0, 3.0, 3.0}, {3.0, 3.0, 3.0}, {3.0, -3.0, 3.0}, {3.0, 3.0, -3.0}, {-3.0, -3.0, 3.0}, {3.0, -3.0, -3.0}, {-3.0, 3.0, -3.0}, {-3.0, -3.0, -3.0},
{0.0, 0.0, 4.0}, {0.0, 0.0, -4.0}, {0.0, 4.0, 0.0}, {0.0, -4.0, 0.0}, {4.0, 0.0, 0.0}, {-4.0, 0.0, 0.0}, {-4.0, 4.0, 4.0}, {4.0, 4.0, 4.0}, {4.0, -4.0, 4.0}, {4.0, 4.0, -4.0}, {-4.0, -4.0, 4.0}, {4.0, -4.0, -4.0}, {-4.0, 4.0, -4.0}, {-4.0, -4.0, -4.0},
{0.0, 0.0, 5.0}, {0.0, 0.0, -5.0}, {0.0, 5.0, 0.0}, {0.0, -5.0, 0.0}, {5.0, 0.0, 0.0}, {-5.0, 0.0, 0.0}, {-5.0, 5.0, 5.0}, {5.0, 5.0, 5.0}, {5.0, -5.0, 5.0}, {5.0, 5.0, -5.0}, {-5.0, -5.0, 5.0}, {5.0, -5.0, -5.0}, {-5.0, 5.0, -5.0}, {-5.0, -5.0, -5.0}
}


public plugin_init() {
register_plugin("Automatic Unstuck","1.5","NL)Ramon(NL")
cvar[0] = register_cvar("amx_autounstuck ","1")
cvar[1] = register_cvar("amx_autounstuck effects","1")
cvar[2] = register_cvar("amx_autounstuck wait","7")
set_task(0.1,"checkstuck",0," ",0,"b")
}


public checkstuck() {
if(get_pcvar_num(cvar[0]) >= 1) {
static players[32], pnum, player
get_players(players, pnum)
static Float:origin[3]
static Float:mins[3], hull
static Float:vec[3]
static o,i
for(i=0; i= get_pcvar_num(cvar[2])) {
pev(player, pev_mins, mins)
vec[2] = origin[2]
for (o=0; o < sizeof size; ++o) {
vec[0] = origin[0] - mins[0] * size[o][0]
vec[1] = origin[1] - mins[1] * size[o][1]
vec[2] = origin[2] - mins[2] * size[o][2]
if (is_hull_vacant(vec, hull,player)) {
engfunc(EngFunc_SetOrigin, player, vec)
effects(player)
set_pev(player,pev_velocity,{ 0.0,0.0,0.0})
o = sizeof size
}
}
}
}
else
{
stuck[player] = 0
}
}
}
}
}


stock bool:is_hull_vacant(const Float:origin[3], hull,id) {
static tr
engfunc(EngFunc_TraceHull, origin, origin, 0, hull, id, tr)
if (!get_tr2(tr, TR_StartSolid) || !get_tr2(tr, TR_AllSolid)) //get_tr2(tr, TR_InOpen))
return true


return false
}


public effects(id) {
if(get_pcvar_num(cvar[1])) {
set_hudmessage(255,150,50, -1.0, 0.65, 0, 6.0, 1.5,0.1,0.7) // HUDMESSAGE
show_hudmessage(id,"You should be unstucked now!") // HUDMESSAGE
message_begin(MSG_ONE_UNRELIA BLE,105,{0,0,0}, id )
write_short(1
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..