1
cl_felhand vid urtabbning *löst?*
Postat av isb♥nk den 23 Juni 2004, 19:43
55 kommentarer · 88 träffar
Hmm, jag störde mig på att mitt vapen bytte håll när jag tabbade ur till windows och tänkte kolla om det inte gick att fixa utan att behöva binda en knapp eller skriva i det i konsolen varje gång.
Jag testade med att lägga (för att ha vapnet i högerhanden):
cl_righthand "0"
wait
cl_righthand "1"
wait
cl_righthand "0"
wait
cl_righthand "1"
wait
cl_righthand "0"
wait
cl_righthand "1"
För att ha vapnet i vänsterhanden:
cl_righthand "1"
wait
cl_righthand "0"
wait
cl_righthand "1"
wait
cl_righthand "0"
wait
cl_righthand "1"
wait
cl_righthand "0"
Den sista raden av de där är det hållet som jag vill att mitt vapen ska vara när jag tabbar in i counter-strike. Jag la till kommandona i slutet av min userconfig.cfg och i slutet av min config.cfg. I config.cfg ska de där kommandona ligga precis innan raden: exec userconfig.cfg
Jag har testa att tabba ut och in runt 20-30 gånger och jag har inte fått fel hand på vapnet än. Jag är inte 100% säker på att detta funkar men ni som har problemet kan ju testa och sedan skriva hur det gick. Starta om cs innan bara.
––––––––
#32 ReXaS
2004-06-23 22:51
varför inte bara ha cl_righthand ? i CFG ???
eller köra en "alias m_pitch cl_righthand ?"
Skulle vara mycke lättare...
ReXaS kom med ett annat förslag.
#29 zOrga
2004-06-23 22:24
alias force_right_hand "cl_righthand 0; wait; cl_righthand 1; wait; cl_righthand 0; wait; cl_righthand 1"
force_right_hand
exec userconfig.cfg
(högerhand)
så slipper de bli så många fula rader. (för cfg perfektionister)
Jag fick lite fps-drops med m_pitch så det bli att köra på det gamla, men förbättrade.
Jag testade med att lägga (för att ha vapnet i högerhanden):
cl_righthand "0"
wait
cl_righthand "1"
wait
cl_righthand "0"
wait
cl_righthand "1"
wait
cl_righthand "0"
wait
cl_righthand "1"
För att ha vapnet i vänsterhanden:
cl_righthand "1"
wait
cl_righthand "0"
wait
cl_righthand "1"
wait
cl_righthand "0"
wait
cl_righthand "1"
wait
cl_righthand "0"
Den sista raden av de där är det hållet som jag vill att mitt vapen ska vara när jag tabbar in i counter-strike. Jag la till kommandona i slutet av min userconfig.cfg och i slutet av min config.cfg. I config.cfg ska de där kommandona ligga precis innan raden: exec userconfig.cfg
Jag har testa att tabba ut och in runt 20-30 gånger och jag har inte fått fel hand på vapnet än. Jag är inte 100% säker på att detta funkar men ni som har problemet kan ju testa och sedan skriva hur det gick. Starta om cs innan bara.
––––––––
#32 ReXaS
2004-06-23 22:51
varför inte bara ha cl_righthand ? i CFG ???
eller köra en "alias m_pitch cl_righthand ?"
Skulle vara mycke lättare...
ReXaS kom med ett annat förslag.
#29 zOrga
2004-06-23 22:24
alias force_right_hand "cl_righthand 0; wait; cl_righthand 1; wait; cl_righthand 0; wait; cl_righthand 1"
force_right_hand
exec userconfig.cfg
(högerhand)
så slipper de bli så många fula rader. (för cfg perfektionister)
Jag fick lite fps-drops med m_pitch så det bli att köra på det gamla, men förbättrade.