1
Server config
Postat av Laakso den 3 Maj 2004, 00:06
9 kommentarer · 150 träffar
Nu får ni allt ta och hjälpa mig här. Jag ska klämma ut allt vad som går ur min dator och undrar under vilka inställningar i server.cfg den presteras bäst av. Har även HLBooster installerat och undrar samtidigt vilka inställningar jag bör köra dem på.
Datorn jag har är en 1.8 Ghz med 512 SDRAM, Windows 2000 Pro. Linan är en 10mbit åt båda hållen. Det är tänkt vara max 14 till 16 spelare.
Härunder är min nuvarande config (inkl. HLBooster). Jag vill ha vilka förslag som passar min dators prestanda bäst för att få en laggfri och lågpingad server. Tacksam för all hjälp...
sv_aim 0
pausable 0
sv_maxspeed 320
mp_timelimit 30
sv_cheats 0
mp_startmoney 800
mp_buytime 0.5
mp_roundtime 3.5
allow_spectators 1
mp_autoteambalance 1
mp_c4timer 35
mp_flashlight 1
mp_footsteps 1
mp_freezetime 3
mp_friendlyfire 1
mp_hostagepenalty 0
mp_tkpunish 0
mp_forcechasecam 2
mp_autokick 1
mp_forcechasecam 2
mp_forcecamera 2
// Execute the Admin Mod configuration file
exec addons/adminmod/config/adminmo d.cfg
//HLBOOSTER CONFIG START
// booster_show_connmsg –
//
// 2: Large connmessage
// 1: small connmessage
// 0: disabled
//
booster_show_connmsg 1
// booster_autofps –
//
// Automaticly changes value of sys_ticrate to get server run at fps value defined in this cvar.
// Minimum sys_ticrate that set is 100, maximum 1000.
//
booster_autofps 100
// booster_minsleepms –
//
// Minimum sleep time set to mmsystem. 1.41-1.44 used 1ms which might cause some timer problems
// with Win2k.
//
// 1ms makes server to run at max 1000fps
// 2ms -||- max 500fps
// 3ms -||- max 333fps (booster default)
// 4ms -||- max 250fps
// 10ms -||- max 100fps (OS default)
// Default value is 3ms. Value range is 1 to 10.
//
// !NOTE! systemwide effect! all timers will get accurency that booster sets!
// !NOTE! If you run other programs that use multimedia timer tweak values that booster has set
// might get overridden!
//
booster_minsleepms 3
// booster_force_systicrate –
//
// Less than 50 : Disabled
// More than or equal to 50 : Forces value of sys_ticrate to value of this cvar
//
// !NOTE! Setting more than or equal to 50 overrides booster_autofps feature
//
booster_force_systicrate 10000
// booster_cpu_enabled –
//
// 1: Booster will monitor CPU usage and adjust timers to reduce load when necessary
// 0: disabled
//
booster_cpu_enabled 1
// booster_cpu_spikemax –
//
// Number of times booster_cpu_spikelevel needs to be exceeded in order for timers to
// increase and CPU load to be reduced.
//
booster_cpu_spikemax 3
// booster_cpu_spikelevel –
//
// Level which CPU utilization needs to exceed (booster_cpu_spikemax times) for timers
// to increae and CPU load to be reduced.
//
booster_cpu_spikelevel 75
// booster_cpu_mminc –
//
// Amount timer will increment (WinHL-Booster will also decrease the timer every time
// 5 minutes passes without booster_cpu_spikelevel being exceeded.
//
booster_cpu_mminc 2
//HLBOOSTER CONFIG END
mapchangecfgfile "server.cfg"
sv_minrate 3500
sv_maxrate 25000
sv_minupdaterate 13
sv_maxupdaterate 13
sv_region 3
––––––––
Som sagt, är tacksam för all hjälp jag kan få för att göra servern stabilare, både i låg ping och mindre laggig. Mindre laggig är en prioritet gentemot pingen, då jag antar att 10mbit kommer att bidra med en hel del låga siffror.
Datorn jag har är en 1.8 Ghz med 512 SDRAM, Windows 2000 Pro. Linan är en 10mbit åt båda hållen. Det är tänkt vara max 14 till 16 spelare.
Härunder är min nuvarande config (inkl. HLBooster). Jag vill ha vilka förslag som passar min dators prestanda bäst för att få en laggfri och lågpingad server. Tacksam för all hjälp...
sv_aim 0
pausable 0
sv_maxspeed 320
mp_timelimit 30
sv_cheats 0
mp_startmoney 800
mp_buytime 0.5
mp_roundtime 3.5
allow_spectators 1
mp_autoteambalance 1
mp_c4timer 35
mp_flashlight 1
mp_footsteps 1
mp_freezetime 3
mp_friendlyfire 1
mp_hostagepenalty 0
mp_tkpunish 0
mp_forcechasecam 2
mp_autokick 1
mp_forcechasecam 2
mp_forcecamera 2
// Execute the Admin Mod configuration file
exec addons/adminmod/config/adminmo d.cfg
//HLBOOSTER CONFIG START
// booster_show_connmsg –
//
// 2: Large connmessage
// 1: small connmessage
// 0: disabled
//
booster_show_connmsg 1
// booster_autofps –
//
// Automaticly changes value of sys_ticrate to get server run at fps value defined in this cvar.
// Minimum sys_ticrate that set is 100, maximum 1000.
//
booster_autofps 100
// booster_minsleepms –
//
// Minimum sleep time set to mmsystem. 1.41-1.44 used 1ms which might cause some timer problems
// with Win2k.
//
// 1ms makes server to run at max 1000fps
// 2ms -||- max 500fps
// 3ms -||- max 333fps (booster default)
// 4ms -||- max 250fps
// 10ms -||- max 100fps (OS default)
// Default value is 3ms. Value range is 1 to 10.
//
// !NOTE! systemwide effect! all timers will get accurency that booster sets!
// !NOTE! If you run other programs that use multimedia timer tweak values that booster has set
// might get overridden!
//
booster_minsleepms 3
// booster_force_systicrate –
//
// Less than 50 : Disabled
// More than or equal to 50 : Forces value of sys_ticrate to value of this cvar
//
// !NOTE! Setting more than or equal to 50 overrides booster_autofps feature
//
booster_force_systicrate 10000
// booster_cpu_enabled –
//
// 1: Booster will monitor CPU usage and adjust timers to reduce load when necessary
// 0: disabled
//
booster_cpu_enabled 1
// booster_cpu_spikemax –
//
// Number of times booster_cpu_spikelevel needs to be exceeded in order for timers to
// increase and CPU load to be reduced.
//
booster_cpu_spikemax 3
// booster_cpu_spikelevel –
//
// Level which CPU utilization needs to exceed (booster_cpu_spikemax times) for timers
// to increae and CPU load to be reduced.
//
booster_cpu_spikelevel 75
// booster_cpu_mminc –
//
// Amount timer will increment (WinHL-Booster will also decrease the timer every time
// 5 minutes passes without booster_cpu_spikelevel being exceeded.
//
booster_cpu_mminc 2
//HLBOOSTER CONFIG END
mapchangecfgfile "server.cfg"
sv_minrate 3500
sv_maxrate 25000
sv_minupdaterate 13
sv_maxupdaterate 13
sv_region 3
––––––––
Som sagt, är tacksam för all hjälp jag kan få för att göra servern stabilare, både i låg ping och mindre laggig. Mindre laggig är en prioritet gentemot pingen, då jag antar att 10mbit kommer att bidra med en hel del låga siffror.






