Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Behöver hjälp med 3 problem

Postat av eader♂-37166 den 17 April 2006, 03:18
17 kommentarer · 143 träffar
Tjenixen grappar. Det är som så att jag har råkat ut för 3 störande problem.
Till att börja med kan jag säga att min skärm har fått fnatt och gjort en fruktansvärt irriterande svart ram runt cs, windows. Ja, allt.
Jag har testat ca en biljard olika inställningar på skärmen och grafikkortet men det hjälper inte allt för mycket.så om nån har ett litet bra tipps på den fronten så vore det bra. Men det är inte mitt största problem.

Min dator: RADEON X850, AMD Athlon 64 Processor 3400+ , 1536MB ram.
I cs kör jag nån handikappad upplösning. typ 900x700 detta hjälper mej att få bort lite av den svarta ramen.
Jag har i princip en orginalconfig med lite förbättrade ljud-commands.

Min FPS har blivit helt handikappad sen jag formaterade min windows partition Jag har 100fps i spawn osv, men så fort jag får ett par fiender på skärmen så droppar jag till 60, har jag också någon smoke med i spelet så kommer jag ner på 50. Vänder jag mej bort från alla dessa saker har jag 100 igen. Kör jag timerefresh i 5 smokes får jag ungefär 150fps.
Jag använder OMEGA drivers för övrigt.

Jag har testat det mesta med grafikkortet, open gl settings, 3d settings, antiblablabla filtrering, v-sync av/på och alla möjliga saker.
Så om någon vänlig själ har något tips att bjuda på, tex drivrutiner, en fps-config som inte gör att ditt cs ser ut som att det vore ritat av en 3-åring utan hjälper till utan att förstöra spelet totalt.

Och sista problemet; Min mus har fått fnatt. När jag installerar drivers till min mx510 så kan den få nått stört fel så pekaren flyger omkring över hela skärmen och klickar på allt möjligt. Om jag då vickar lite på sladden så går det till sej men sensen är mycket lägre.
Så nu kör jag utan drivers och musen släpar efter.
Och inte nog med det, Den dör också lite nu å då. Man hör usb-ljudet plinga till, då slocknar den. 2 sekunder senare hör man usb-ljudet igen och då går den igång.
Min tanke på detta är att mitt 350w nätagg inte kan förse nog ström för hela paketet. Funkar att köra med ps2 dock.

Jobbigast utav allt är att jag har ett par hundra train-matcher som som måste spelas i diverse ligor och train gillar att äta fps.
/Deader, er uggla i mossen.
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..